بانوی جهادگر 24 نفر را در مناطق محروم شاغل کرد / جهاد اقتصادی با تولید صنایع دستی
کد خبر: 3945306
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
نگاهی به فعالیت‌های گروه «جهادگران امید»؛

بانوی جهادگر 24 نفر را در مناطق محروم شاغل کرد / جهاد اقتصادی با تولید صنایع دستی

فاطمه سالاری که به عنوان مدیر گروه «جهادگران امید» استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کند، توانسته است با ورود به حوزه اقتصادی و تولید صنایع دستی نسبت به ایجاد اشتغال برای 24 نفر از بانوان مناطق محروم اقدام کند.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی سال‌هاست که پای در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور گذاشته و اقدامات فراوانی را در حوزه محرومیت‌زدایی از نیازمندان و مستضعفان انجام داده‌اند. این گروه‌ها که تعداد آن‌ها در کشور به بیش از 40 هزار مورد رسیده است، منشأ برکات فراوانی برای مردم بوده‌اند. شاید بتوان گفت گروه‌های جهادی تنها جمعیتی هستند که بدون هیچ‌ منتی خدمات شایانی را طی سالیان گذشته در مناطق مختلف انجام داده‌اند. این گروه‌ها، که وظیفه اصلی‌شان کمک به خانواده‌های نیازمند است، در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز وارد میدان می‌شوند.

همچنین، گروه‌های جهادی کشور بنا به تخصص اعضایشان، اقدامات خود را انجام می‌دهند. برخی به حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی وارد شده‌اند و به جای انجام اقداماتی همچون توزیع بسته‌ها و اقلام خوراکی و ... سعی می‌کنند که با توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار، زمینه اشتغال دائمی برای مردم این مناطق را فراهم کنند. گروه جهادگران امید روستای حسین‌آباد استان خراسان جنوبی یکی از این گروه‌هاست که از سوی یکی از بانوان فعال و جهادی استان ایجاد شده و توانسته است با اجرای برنامه‌های تأثیرگذار اقتصادی در حوزه صنایع دستی، زمینه اشتغال اعضای گروه را فراهم کند.

 

بانوی جهادگری که 24 نفر را شاغل کرد / جهاد اقتصادی با تولید صنایع دستی

 

فاطمه سالاری، مدیر و مؤسس گروه جهادی جهادگران امید، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره چگونگی شکل‌گیری گروه و فعالیت‌های اقتصادی آن اظهار کرد: در سال 92 و پس از پیگیری‌های فراوان توانستیم شرکت تعاونی روستایی خود را به همراه هفت نفر از بانوان روستای حسین‌آباد غیناب سربیشه تأسیس و فعالیت خود را در حوزه صنایع دستی آغاز کنیم.

سالاری با بیان اینکه فعالیت این گروه در حوزه تولید صنایع دستی همچون گلیم‌بافی، حوله و سیاه‌چادر است، ادامه داد: پس از شکل‌گیری گروه و تولید صنایع دستی مختلف، توانستیم تولیدات خود را در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی ارائه دهیم و ضمن معرفی برنامه‌های خود، اقدام به فروش تولیداتمان کنیم و در نتیجه محصولات ما با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.

وی با ذکر اینکه استقبال از تولیدات گروه باعث شد که به منظور توسعه برنامه‌ها از افراد بیشتری برای فعالیت در گروه دعوت کنیم، تصریح کرد: پس از فعالیت‌های فراوانی که در عرصه تولید صنایع دستی داشته‌ایم، تعداد اعضای گروه از هفت نفر به 24 نفر ارتقا یافته است و امیدواریم در آینده نیز به تعداد اعضای گروه افزوده شود.

مدیر گروه جهادی جهادگران امید با اشاره به اینکه تا جایی که برنامه‌ها و فعالیت گروه ما نیازمند حمایت مسئولان بوده است، از این حمایت‌ها برخوردار بوده‌ایم، افزود: البته با استقلالی که در فعالیت‌های خود داریم، هیچ‌گونه وابستگی به مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف نداریم و تمامی فعالیت‌های گروه را اعضا و بدون هیچ‌گونه توقعی از مسئولان پیش می‌برند.

 

بانوی جهادگری که 24 نفر را شاغل کرد / جهاد اقتصادی با تولید صنایع دستی

 

سالاری بیان کرد: با سرمایه ۵۰ میلیون تومانی که به صورت وام از صندوق کارآفرینان «امید» دریافت کردم، کار خود را در روستای حسین‎‌آباد آغاز کردم و همیشه در ذهنم به دنبال این موضوع بودم که بتوانم سرمایه‌ای به دست آورم تا ضمن ایجاد اشتغال برای خود، برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار روستا، که محروم و نیازمند هستند، نیز شغل و درآمدی فراهم کنم.

وی با اشاره به اینکه به توفیق الهی توانستم طی این مدت 24 نفر از بانوان محروم روستا را با گروه همراه و شغلی را برای آن‌ها مهیا کنم، اظهار کرد: طبق برنامه‌‌‌مان، محصولات مختلف را بانوان تولید می‌‌کنند. بدین ترتیب لوازم و مواد اولیه تولید صنایع دستی را در اختیارشان قرار می‌دهیم و پس از تحویل گرفتن محصولات، به آنان دستمزد پرداخت می‌شود.

مدیر گروه جهادی جهادگران امید که خود به عنوان راهبر شغلی کمیته امداد منطقه نیز فعالیت می‌کند، ادامه داد: در این راستا با حضور در روستاهای مختلف منطقه به ایجاد شغل برای بانوان اقدام می‌کنیم و ضمن ارائه آموزش‌ لازم به آنان برای تولید صنایع دستی، محصولاتشان را نیز خریداری می‌کنیم و سپس در نمایشگاه‌های صنایع دستی سراسر کشور و نیز فروشگاهی در شهر سربیشه خراسان جنوبی عرضه می‌شود و به فروش می‎رسد.

 

بانوی جهادگری که 24 نفر را شاغل کرد / جهاد اقتصادی با تولید صنایع دستی

 

وی با اشاره به فعالیت صندوق تعاونی اعضای گروه جهادگران امید، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر اعضای صندوق و گروه جهادی ما را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، وام‌های قرض‌الحسنه یا بلاعوض در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند به رفع مشکلات خود بپردازند. با توجه به اینکه بنده به عنوان راهبر شغلی کمیته امداد منطقه نیز فعالیت می‌کنم، امیدوارم تعداد اعضای گروه به زودی به سه تا چهار برابر افزایش یابد.

سالاری که خود در سال 97 به عنوان کارآموز برتر کشور انتخاب شد، در پایان بیان کرد: بانوان این مرز و بوم به ویژه در روستاها و مناطق محروم می‌توانند ضمن عضویت در گروه‌های جهادی، فعالیت خود را آغاز و برای خانواده‌شان کسب درآمد کنند.

انتهای پیام
captcha