اعطای نشان درجه یک نصر نیروهای مسلح به خانواده شهید فخری‌زاده
کد خبر: 3946307
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

اعطای نشان درجه یک نصر نیروهای مسلح به خانواده شهید فخری‌زاده

نشان درجه یک نصر نیروهای مسلح، در مراسم چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری‌زاده که به میزبانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، به نمایندگی از مقام معظم رهبری به خانواده این شهید تقدیم شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید دکتر محسن فخری‌زاده، امروز، پنج‌شنبه، به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

آقاجانپور، نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سخنانی گفت: امروز می‌توانیم بگوییم شهید فخری‌زاده و حاج قاسم خیرالبریه بودند برای اینکه اهل ایمان، عمل صالح و شایسته، اخلاص و مجاهدت بودند.

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم اظهار داشت: هم شهید حاج قاسم سلیمانی و هم شهید فخری‌زاده با خلوص، ایثار و فداکاری آنقدر تلاش کردند که به این اجر الهی نائل شدند. شهید عزیز ما علاوه بر همه ارزش‌هایی که بر شهید مترتب است، یک دانشمند بود. ما مسلمانیم و اسلام دین و مکتبی است که به دانش و دانشمند ارزش قائل است. به نظرم هر آنچه که دین درباره دانش و دانشمند گفته است، در این شهید عزیز یک‌جا جمع بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: دانشمند ما علم را می‌آموزد و آموزش می‌دهد برای اینکه اسلام پیش برود، برای اینکه ظلمی صورت نگیرد و برای اینکه انسانیت به قله برسد. علم را به‌عنوان عامل قدرت نظام اسلامی در پیش گرفته بود. شهید فخری‌زاده هم دارای علم بود؛ صبر و حلم داشت و هم ساکت و کم‌حرف بود.

سردار باقری در ادامه گفت: در ذهن او و مسیر او به برکت الهی هیچ گاه هیچ بن‌بستی وجود نداشت. هر چه می‌خواستیم با فاصله زمانی معقول در اختیار ما قرار می‌گرفت. او خلق و تولید دانش داشت. به همین جهت به فلسفه علم و فلسفه دانش ورود کرده بود. شهید فخری‌زاده یک مجاهد علمی در مسیر جهاد الهی و اسلامی و در مسیر قدرت‌یابی نظام اسلامی بود و در این مسیر یک لحظه پا پس نکشید.

سردار سرلشکر باقری در پایان افزود: سازمان سپند کار فوق‌العاده ارزشمندی است. یعنی داشتن یک ظرفیت مدیریت و علمی که بتواند مجموعه دانشمند آن فراتر از نیروهای مسلح را در خود جمع کند و پیش ببرد.

در پایان این مراسم نیز بیانیه خانواده شهید محسن فخری‌زاده توسط فرزند ایشان قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: همسر و پدر و عزیز ما برای اعتلای کشورش در جهانی که رساندن دارو برای مردمان این سرزمین تحریم شده است تلاش می‌کرد و در این راه نه سیاست‌زده بود و نه علاقه داشت در پیشگاه رسانه‌ها این کار را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha