5 درخواست 2 وزیر به مناسبت روز تشکیل شوراهای آموزش و پرورش
کد خبر: 3947433
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

5 درخواست 2 وزیر به مناسبت روز تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر مترقی بودن قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش، طی پیام مشترکی خواستار تحقق پنج موضوع در این حوزه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش پیام مشتركی را منتشر کردند.

متن کامل این پیام مشترک بدین شرح است:

و امرهم شوری بینهم ( قرآن كریم / شوری ۳۸)

آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین نهاد جامعه، اساس و شرط اصلی و تردیدناپذیر توسعه همه جانبه كشور است. آموزش، بسترتوسعه و توسعه، زمینه تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌آورد. جامعه‌ای كه به رشد، تعالی، پیشرفت و توسعه همه جانبه می‌اندیشد، باید آموزش و پرورش نسل آینده را در راس برنامه‌های خود قرار دهد. به همین دلیل آحاد مردم، مدیران سیاسی و اجرایی و اصحاب اندیشه و رسانه را به مشاركت همه جانبه در آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای بهره گیری از همه امكانات و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای برای ارتقای كیفی و كمی نظام تعلیم و تربیت، دعوت می نماییم.

ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و قدردانی از اهتمام استانداران و مدیران كل محترم، از مشاركت موثر و ارزشمند اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه، تشكر و قدردانی می‌نماییم و با تاكید بر موارد زیر همگان را به همفكری و همدلی برای تحقق اصل مشاركت و اجرایی شدن ظرفیت‌های این قانون مترقی، فرا می‌خوانیم:

1. تقویت نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و اهتمام به اجرای مفاد قانون شوراها و اجرای مصوبات از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی.
۲. اتخاذ رویكردهای مبتنی بر آینده نگری و آینده شناسی در خصوص مسائل مرتبط با آموزش و پرورش.
۳. تأمین و تقویت زیرساخت‌های فناورانه برای ارتقای آموزش و پرورش محلی و منطقه‌ای با اولویت مناطق مرزی، كمتر توسعه یافته و عشایری از طریق اتخاذ تصمیمات اجرایی.
۴. شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های سرمایه گذاری اعم از جلب مشاركت سمن‌ها، خیرین، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی غیردولتی و ... در حوزه تعلیم و تربیت.
۵. فرهنگ‌سازی و ترویج مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش و معرفی خدمات این شورا از طریق رسانه‌های محلی و استانی.
توفیق روزافزون اعضای محترم شورای آموزش و پرورش سراسر كشور را از خداوند یكتا خواهانیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی/ وزیر کشور
محسن حاجی میرزایی/ وزیر آموزش و پرورش​

انتهای پیام
captcha