بررسی ابعاد تحول دروس معارف اسلامی در نشریه معارف
کد خبر: 3947468
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

بررسی ابعاد تحول دروس معارف اسلامی در نشریه معارف

دومین شماره الکترونیکی نشریه معارف که تاکنون 116 شماره آن به‌صورت مکتوب منتشر شده است، با بررسی بررسی ابعاد تحول دروس معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، دومین شماره الکترونیکی نشریه معارف (وابسته به نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) ویژه دی و بهمن 99، با ویژه‌نامه «تأملی در بازخوانی و بازنگاری تحول دروس معارف اسلامی» با آثاری از: ابوالفضل خوشی، محمدحسین دانشکیا، رضا ابروش، حسن پناهی‌آزاد، حسینعلی رحمتی، حسین مطیع، محمدجواد فلاح، امیرمحسن عرفان و حجت‌الاسلام اکبر فرحزادی و... در فضای مجازی منتشر شد.

اين شماره از نشريه الکترونیکی معارف که به‌صورت ویژه به ابعاد مختلف «تحول دروس معارف اسلامی» پرداخته است با عناوین: پیشران‌‌های تحول؛ ابعاد تحول‌آفرینی، در دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها؛ مجریان تحول و توجه به گروه‌های رقیب؛ مانیتورینگ دروس معارف اسلامی؛ نکاتی درباره «متن، استاد و برنامه»، به‌عنوان محورهای تحول دروس معارف اسلامی؛ درآمدی بر بایسته‌‌های تدریس تحول‌‌محور، در دروس معارف اسلامی؛ کارکردهای فضای مجازی، در تحقق اهداف اخلاقی دروس معارف اسلامی؛ نیازها و حیطه‌های تحول در دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها؛ تأملی در محتوا و رویکرد‌های ارائه درس تاریخ اسلام؛ سرفصل‌های آینده دروس معارف اسلامی، نکاتی برای طرح دروس جدید و تازه‌های کتاب معارف، میزبان خوانندگان فرهیخته است.

علاقه‌مندان برای تهيه اين نشريه می‌توانند، از طريق پايگاه اينترنتی www.maarefmags.ir، فايل متنی و pdf نشريه را دريافت یا با مراجعه به کانال نشریه معارف در پیام‌رسان‌های داخلی سروش و ایتا به آدرس @maarefmags_ir مطالب مورد نظر خود را دریافت کنند.

يادآور می‌شود، نشريه معارف ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به مديرمسئولی نیکزاد عیسی‌زاده و سردبيری سيدمجتبی مجاهديان، در 60 صفحه منتشر شده است.

حجت شعبانی
انتهای پیام
captcha