کمپین رهبران مسلمانان بریتانیا برای زدودن باورهای نادرست علیه واکسن کرونا
کد خبر: 3947888
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

کمپین رهبران مسلمانان بریتانیا برای زدودن باورهای نادرست علیه واکسن کرونا

رهبران اسلامی بریتانیا برای مقابله با تبلیغات جعلی علیه واکسن کرونا دست به کارزار زده و از طرق مختلف از جمله در خطبه‌های جمعه مردم را به واکسیناسیون تشویق می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیپندنت، دکتر هرپریت سود (Harpreet Sood)  كه كارزار نظام بهداشتی بریتانیا علیه اطلاعات غیرموثق را رهبری می‌کند، گفت كه پزشكان در حال حاضر برای كمک به تصحیح اخبار جعلی درباره واکسن کرونا به رهبران جامعه مراجعه می‌كنند.
 
اخیراً برخی اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های واتس‌اپی این کشور منتشر  شده  که جوامع دینی را هدف قرار گرفته‌اند؛ از جمله این ادعاهای دروغین که این واکسن‌ها حاوی فرآورده‌های خاص حیوانی یا الکل هستند.
 
دکتر سود گفت: نظام ملی سلامت بریتانیا در حال کار با رهبران دینی و همچنین شخصیت‌های مشهور و تأثیر‌گذار در یک کارزار جدید برای کمک به از بین بردن باورهای نادرست است که در فضای مجازی درباره واکسن به اشتراک گذاشته می‌شود. 
 
این در حالی است که گروهی متشکل از 100 مسجد در بریتانیا اعلام کردند از نماز جمعه برای از بین بردن این باورهای غلط درباره واکسیناسیون استفاده می‌کنند. این کمپین از سوی شورای ملی مشورتی مساجد و امامان جماعت (MINAB)، با حضور امامان جماعت و رهبران جوامع راه‌اندازی شده که در حال زدن واکسن از آنها فیلم گرفته و پخش می‌شود.
 
یک نظرسنجی در ماه دسامبر که از سوی انجمن سلطنتی بهداشت عمومی این کشور انجام شده است، نشان داد که فقط 57 درصد افراد سیاه‌پوست، آسیایی و سایر اقلیت‌های نژادی در بریتانیا از کشف واکسن خوشحال هستند در حالی که 79 درصد سفیدپوستان از این موضوع ابراز خوشنودی کردند.
 
قاری عاصم، امام جماعت مسجدی در لیدز و رئیس شورای مشورتی مساجد و امامان جماعت بریتانیا گفت: واکسن کرونا که در انگلیس تجویز می‌شود، حلال بوده و از دیدگاه اسلام مجاز است و نباید در اعتبار آنها از دیدگاه اخلاقی تردید کرد.
 
عاصم همچنین خطبه ویژه‌ای نوشت که در آن برخی از اخبار جعلی در مورد واکسن در شبکه‌های اجتماعی را نقد می‌کند. وی گفت: پیام من به جوامع مسلمان این است كه آگاهانه انتخاب كنند و وقتی نوبت به واكسن زدن می‌رسد از این پیشنهاد استقبال كنند.
 
وی افزود: با ایمان به اخبار جعلی درباره واکسن‌ها، فرصت را از دست ندهید. ما با استفاده از واکسن، از خود و دیگران در برابر آلوده شدن به این ویروس کشنده که در کشور ما فراگیر شده و به طور بالقوه جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، محافظت می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha