دیدگاه حاکمیت به اهل سنت، تعاملی است
کد خبر: 3947984
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

دیدگاه حاکمیت به اهل سنت، تعاملی است

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس گفت: دیدگاه حاکمیت نسبت به اهل سنت، دیدگاهی تعاملی و همسویی با مطالبات اهل سنت بوده و برآمده از قانون اساسی و توصیه‌های مقام معظم رهبری است که در همه سطوح، در جهت حمایت از اهل سنت راهگشا بوده است.

سید عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: جامعه اهل سنت همواره با ارزش‌های اسلامی و سیاست‌های کلی نظام همراهی داشته و این پایبندی به تمامیت ارضی و وحدت ملی، سرمایه‌ای برای توسعه،  آبادانی و پیشرفت کشور است.

وی تصریح کرد: دیدگاه حاکمیت نسبت به اهل سنت، دیدگاهی تعاملی و همسویی با مطالبات اهل سنت است. این دیدگاه برآمده از قانون اساسی و توصیه‌های مقام معظم رهبری است که در همه سطوح، در جهت حمایت از اهل سنت راهگشا بوده است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس افزود: ممکن است برخی سلیقه‌های شخصی در اجرا وجود داشته باشد که در شایسته ‌سالاری و برابری نیروی انسانی و رفع تبعیض ایجاد مانع کند، اما ملاک، این سلیقه‌ها نیست. ملاک و معیار، قانون اساسی و توصیه‌های مقام‌ معظم رهبری است که همواره بر حمایت همه‌جانبه از اهل سنت تأکید داشته‌اند.

قتالی عنوان کرد: همه نیروهای توانمند این کشور اعم از شیعه و سنی، فرزندان ما هستند و هر جا نیاز است برای حمایت از استعدادهای این کشور صرف‌نظر از قومیت و مذهب  ورود خواهیم کرد و این دیدگاه شخصی بنده نیست،  بلکه تمامی علما و روحانیون شیعه و سنی در استان هرمزگان چنین دیدگاهی دادند. رویه وحدت و تعامل با نیروهای توانمند اعم از شیعه و سنی در هرمزگان می‌تواند برای دیگر مناطق کشور الگوی مناسبی باشد. باید بسیاری از ذهنیت‌ها، پیش داوری‌ها و حتی خطاهای گذشته عبور کنیم و استعدادها را مورد حمایت قرار دهیم تا جامعه مسیر توسعه و آبادانی خود را پیدا کند.

وی ادامه داد:  رشد مساجد، مدارس دینی، علما، ائمه جمعه و جماعات، قاریان قرآنی و ... در میان اهل سنت، خود نمایانگر دیدگاه حمایتی از جامعه اهل سنت است، جا دارد از آیت‌الله نعیم‌آبادی، امام جمعه سابق بندرعباس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، امام جمعه فعلی بندرعباس، جادری، استاندار سابق هرمزگان، همتی، استاندار فعلی بندرعباس، مجمع نمایندگان ادوار و فعلی مجلس، سپاه پاسداران، دستگاه‌های قضایی، نظارتی و امنیتی و سایر مسئولان ملی و کشوری که حداکثر همکاری را با جامعه اهل سنت داشته‌اند، تشکر و  قدردانی کنم.

این عالم برجسته اهل سنت در پایان خاطرنشان کرد: مطالبات جامعه اهل سنت، مطالبات قانونی است، برخی از آن‌ها نیازمند اصلاح قانون است و برخی دیگر به خلأهای مدیریتی بر می‌گردد. بنده معتقدم که این مطالبات در چارچوب گفتگوهای محلی و ملی و با نشست کارشناسی  با مسئولان قابل پیگیری و مدیریت است.

انتهای پیام
captcha