حضرت زهرا(س) مصداق شب قدر است
کد خبر: 3948006
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

حضرت زهرا(س) مصداق شب قدر است

معاون پژوهش حوزه علمیه‌الزهرا(س) گنبدکاووس گفت: حضرت فاطمه(س) از بهترین زنان عالم و در جایگاه خودش نمونه بود آنچه از فضائل و مناقب در حضرت جمع شده ایشان را به الگوی رفتاری همه زنان تبدیل کرده است، به تعبیر روایات بانوی دو عالم به شب قدر تشبیه شده و مصداق شب قدر است.

ارسالی شنبه//حضرت زهرا (س) به شب قدر تشبیه شده و مصداق شب قدر استسکینه جاهدی، معاون پژوهش حوزه علمیه‌الزهرا(س) گنبدکاووس، در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)،  بیان کرد: حضرت فاطمه(س) از بهترین زنان عالم و در جایگاه خودش نمونه بود؛ آنچه از فضائل و مناقب در حضرت جمع شده ایشان را به الگوی رفتاری همه زنان تبدیل کرده است، به تعبیر روایات حضرت زهرا(س) به شب قدر تشبیه شده و مصداق شب قدر است؛ یعنی هرکس قدر را بشناسد حضرت زهرا(س) را شناخته است.

وی گفت: پژوهش‌های بسیاری در زندگی فاطمه زهرا(س) صورت گرفته است، اصولی مانند اصل محبت، تکریم، بردباری، احترام متقابل مثل گذشت که اگر همه اینها در زندگی فعلی جاری شود زندگی فاطمی جاری می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه‌الزهرا(س) گنبدکاووس با بیان اینکه اصل معنویت در خانواده فاطمی اصل امروز ماست، بیان کرد: اگر حاکمیت ارزش‌های دینی در خانواده جاری شود زندگی معنا پیدا می‌کند، خدا ترس بودن  و اقامه نماز هم سلامت روان، جسم‌ و اقتصاد را به همراه دارد و مهم‌ترین عواملی که باعث سقوط خانواده می‌شود عدم رعایت معنویات است.

وی همسرداری و ارتباط کلامی زیبا را از شاخصه‌های الگویی حضرت فاطمه(س) معرفی کرد و بیان کرد: ایشان دین حضرت علی(ع) را ملاک ازدواج قرار داد، اما در جامعه امروزی، مال، ثروت، موقعیت‌های اجتماعی، پست و مقام مبنا قرار می‌گیرد، بنابراین نسل جوان اسلامی سیره زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) را معیار زندگی خود قرار دهند.

جاهدی با بیان اینکه احادیث و روایات بسیاری از بزرگان دین اسلام پیرامون شخصیت والا و جایگاه مهم و ارزشمند حضرت زهرا(س) نقل شده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت، حمایت از ولایت است و این مهم‌ترین درسی است که آن حضرت به شیعیان آموخت. حضرت زهرا(س) برای حمایت از ولی امر زمان خویش و حفظ دین خدا، تا پای جان ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه نباید ما حضرت زهرا(س) شخصیتی دست‌نیافتنی معرفی کنیم، تصریح کرد: ایشان مانند سایر انسان‌ها بودند و مانند انسان‌های عادی زندگی کردند، اما با پایبندی به معیارهای اسلامی و انسانی، به درجه بالا دست پیدا کردند. بسیاری از مشکلات جامعه ما در صورت الگوگیری از حضرت زهرا(س) حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha