حمایت اساتید بسیجی حوزه علمیه خواهران از قانون «اعاده اموال نامشروع»
کد خبر: 3948064
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

حمایت اساتید بسیجی حوزه علمیه خواهران از قانون «اعاده اموال نامشروع»

جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران در حمایت از اجرای قانون «اعاده اموال نامشروع» قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایکنا، جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران بیانیه‌ای در حمایت از اجرای قانون «اعاده اموال نامشروع» قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، صادر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، با تأسی بر فرامین متعالی قرآن کریم و دستور سراسر نور و حکمت حضرت باریتعالی که می‌فرماید؛ «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيراً»؛ خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست» و نیز پیروی از سبک و سیره‌ امیرالمؤمنین علی(ع) در رابطه با برگرداندن املاك بيت‌المال به صاحبان اصلیش كه آن حضرت می‌فرمایند: «وَاللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِكَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ فَإِنَّ فِي الْعَدْلِ سَعَةً وَ مَنْ ضَاقَ عَلَيْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَيْهِ أَضْيَقُ»؛ به خدا قسم اگر آن املاك را بيابم به مسلمين بر مى‏‌گردانم اگر چه مهريه زنان شده باشد، يا با آن كنيزها خريده باشند. زيرا گشايش امور با عدالت است، كسى كه عدالت او را در مضيقه اندازد، ظلم و ستم مضيقه بيشترى براى او ايجاد مى‌كند».

و همچنین در راستای اطاعت و فرمانبرداری از منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد اقتصادی و اجرای مبانی اسلام ناب جهت گسترش عدالت در جامعه اسلامی و نظر به فرمان انقلابی رئیس قوه قضائیه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی برای اجرای همه‌جانبه و سریع‌تر قانون «اعاده اموال نامشروع» و تدوین دستورالعمل اجرای قانون مذکور که در بخشی از آن، دادستان‌ها را موظف می‌کند تا در مسیر اجرای این قانون و رسیدگی به اموال، انتقال احتمالی این اموال نامشروع به همسر، خویشاوندان، شرکت و مرتبطان مسئول مربوطه را با ذکر ادله و قرائن پیگیری و با آن برخورد و راه فرارهای این‌چنینی را نیز سد کنند، ما بانوان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران حمایت خود را از اجرای این قانون اسلامی و انقلابی، اعلام می‌داریم و از مسؤلان و مدیران محترم کشوری تقاضای همراهی و همکاری در راستای اجرای این قانون را داریم».

و من الله التوفیق

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواهران

انتهای پیام
captcha