روزهای سخت درگیری با كرونا را فراموش نكنیم
کد خبر: 3948105
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

روزهای سخت درگیری با كرونا را فراموش نكنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات و مسافرت‌ها موجب افرایش آمار ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ شده است، گفت: مردم نباید روزهای سخت و طاقت‌فرسای خانواده‌های داغدار و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا را فراموش کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 27 دی‌ در دویست و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه باز هم نسبت به افزایش شمار مبتلایان به كرونا هشدار داد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات و مسافرت‌ها موجب افرایش آمار ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ شده است.

وی با تأكید بر اینكه کاهش آمار در برخی نقاط استان نباید سبب عادی‌پنداری این بحران شود، افزود: مردم نباید روزهای سخت و طاقت‌فرسای خانواده‌های داغدار و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا را فراموش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از مردم خواست تا با جدی گرفتن اصول بهداشتی، از خسارت‌های ناشی از موج بعدی این بحران جلوگیری کرده و مدافعان سلامت را در این راه یاری دهند.

لطفی در ادامه سخنان خود ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در این نشست از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از عادی پنداری، همچنان به شیوه‌نامه ها و توصیه‌های بهداشتی پایبند باشند.

اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام
captcha