فاطمه؛ بانوی بشریت
کد خبر: 3948235
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

فاطمه؛ بانوی بشریت

حضرت فاطمه زهرا(س) قائمه همه موجودیت توحید و عدل است، او نگاهبان قرآن، حافظ جان علی(ع)، رسواگر امویان قرآن ستیز، پرورنده عناصر الهی عاشوراست.

فاطمه، بانوی بشریت است

در آن روزها که علی(ع) نبایست دست به شمشیر ببرد، فاطمه(س) از سخن شمشیری ساخت آتش‌بیان و حق‌نشان که هم خونی ریخته نشد و هم حقیقت را تا ابد بر لوح زمان‌ها و پیکره آبادی‌ها و مکان‌ها ثبت کرد.

باری اینها همه از برکات قیام فاطمی است و از تشعشع خورشیدی است که با ‌اشعه حقیقت قرآنی و رسالت محمدی -پس از رحلت پیامبر- به مسجد وحی جبرئیلی پای نهاد و برای بیداری همیشگی بیداری‌طلبان تاریخ و نشان دادن ماهیت اسلامی حاکمیت عدالت و تربیت، به پا خاست و خطبه‌ای خواند که عدالت تا ابد در مقابل آن به حالت خضوع ایستاده است و خورشید تا بیکران‌ها  به امید تحقق آن می‌تابد و تاریخ تا همیشه بدان می‌بالد… .

فاطمه؛ ستون توحيد و عدل

فریاد عدالت فاطمه در روز عاشورا نیز از حنجره فرزندش حسین(ع) طنین‌افکن شد، چنانکه روزی همان فریاد از حنجره فرزند دیگرش مهدی موعود(عج) طنین‌افکن خواهد گشت و عدالت آفاقی و انفسی، گستره زمین و آفاق زمان و عرصه‌های زندگی انسان را فرا خواهد گرفت… و این است حقیقت جاودان رسالت محمدی.

حضرت فاطمه زهرا(س) قائمه همه موجودیت توحید و عدل است، او نگاهبان قرآن، حافظ جان علی(ع)، رسواگر امویان قرآن ستیز، پرورنده عناصر الهی عاشوراست، فاطمه مادر بشریت است... و روزی با دست فرزندش مهدی(عج) گسترنده عدالت است در همه آفاق انسانی...

از کتاب فاطمیات، نوشته استاد علامه محمدرضا حکیمی 

انتهای پیام
captcha