پاسخ آیت‌الله محمدجعفر طبسی به ادعای امام جمعه خاش
کد خبر: 3949107
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

پاسخ آیت‌الله محمدجعفر طبسی به ادعای امام جمعه خاش

آیت‌‌الله محمدجعفر طبسی در پاسخ به ادعای امام جمعه خاش در مورد حضرت زهرا(س)، تأکید کرد: در صحیح بخاری روایتی از عایشه نقل است که برخلاف مدعای مطرح شده از سوی محمدعثمان قلندرزهی است. 

پاسخ آیت‌‌الله محمدجعفر طبسی به ادعای امام جمعه خاشبه گزارش ایکنا، امام جمعه خاش مطلبی را درباره حضرت زهرا(س) مطرح کرده که: «حضرت زهرا، شش ماه بعد از رحلت رسول خدا مریض شدند و فوت کردند. هنگام نماز بر جنازه ایشان نیز، حضرت علی به خلیفه اول فرمودند که تو به عنوان خلیفه رسول خدا باید بر جنازه حضرت زهرا نماز بخوانی و با وجود خلیفه کسی دیگر بر جنازه نماز نمی‏‌خواند! ابوبکر به حضرت علی گفت: خیر، شما خودت بر جنازه نماز بخوان و در نهایت حضرت علی نماز را خواندند!». امام جمعه خاش سپس به قضایا و اخبار شهادت حضرت زهرا(س) در میان شیعیان اشاره و اعلام می‌کند که اینها واقعیت و حقیقت ندارد.

آیت‌الله محمدجعفر طبسی در قالب یک فایل صوتی به این مسئله پاسخ داد و تأکید کرد: در جلد پنجم صفحه 82 کتاب صحیح بخاری روایتی از ام‌المؤمنین عایشه نقل شده است؛ بخاری قضیه فدک را نقل کرده تا رسیده به اینجا که «فابی ابوبکر ان یدفع الی فاطمه شیئاً منها (از فدک و انفال چیزی به حضرت زهرا نداد) «فوجدت فاطمة علی ابی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلّمه حتّی‏ توفّیت. فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یؤذن بها أبابکر و صلی علیها (صحیح مسلم، ج3 ص 1380، تحقیق:  محمد فؤاد عبدالباقی، بیروت، دار احیاء التراث العربی]. و... یعنی ابوبکر از اینکه فدک و چیزی از آن را به صدیقه طاهره برگرداند رویگرداند. در مقابل عکس‌العمل فاطمه این بود که بر خلیفه اول غضبناک شدند و بعد از این قضیه هرگز با او صحبت نکردند تا اینکه به شهادت رسیدند؛ حضرت بعد از پیامبر(ص) شش ماه زنده بودند وقتی از دار دنیا رفتند علی(ع) او را به خاک سپردند آن هم شبانه و اجازه ندادند ابوبکر بر پیکر فاطمه(س) نماز بخواند.

وی خطاب به امام جمعه خاش تصریح کرد: اینکه شما در نماز جمعه حقایق را وارونه جلوه می‌دهید و می‌گویید امام علی(ع) به ابوبکر گفت تا نماز بخواند این جمله را خوب معنا کنید؛ «و لم یؤذن بها أبابکر و صلی علیها»؛ یعنی هرگز علی بن ابیطالب(ع)، خلیفه اول را خبر نکرد و خود امیرالمؤمنین(ع) بر بدن فاطمه زهرا(س) نماز خواندند. 

انتهای پیام
captcha