صداوسیما مانع پخش سخنان توهین‌آمیز علیه مسئولان شود
کد خبر: 3949250
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
امام‌جمعه موقت اصفهان:

صداوسیما مانع پخش سخنان توهین‌آمیز علیه مسئولان شود

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان صداوسیما باید به هوش باشند و مانع پخش سخنان توهین‌آمیز علیه مسئولان و شخصیت‌ها شوند، زیرا این نوع سخنان می‌تواند بازتاب بین‌المللی داشته باشد.

انتقاد نسبت به مسئولین نظام با ادب و عقلانیت همراه باشد

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به ادبیات توهین‌آمیز نسبت به رئیس‌جمهور در یکی از برنامه‌های صداوسیما، اظهار کرد: هر کس هرگونه انتقاد و ایرادی نسبت به مسئولان نظام دارد، شرط بازگو کردن آن، رعایت ادب و عقلانیت و حرمت نهادن به اشخاص است. انتقاد جایز است، ولی باید همراه با منطق و عاری از توهین باشد.

وی افزود: هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی حق توهین به احدی را ندارد، به خصوص نسبت به مسئولان که به هر حال نماینده کشور و ملت‌ هستند. اگر انتقادی به دولت، مجلس یا هر مسئولی وارد است، باید به‌صورت منطقی و مستدل ابراز شود. طرح بعضی از مباحث با ادبیات توهین‌آمیز درست نیست و صداوسیما نیز نباید این نوع موارد را پخش کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که در بیان انتقادات حرمت یکدیگر را حفظ کنید. مسئولان صداوسیما باید به هوش باشند که سخنانی از این دست می‌تواند بازتاب بین‌المللی داشته باشد. بنابراین، باید مانع پخش این سخنان شوند. انتقاد بد نیست، ولی باید سازنده و با رعایت ادب و احترام باشد، نه همراه با توهین و تحقیر.

حجت‌الاسلام رهبر اظهار کرد: اگر گوینده یک فرد روحانی باشد، قطعاً انتظار از چنین فردی بیشتر است که ادبیات متناسب با شأن و لباس روحانیت را حفظ کند و به اهداف نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha