تهمت و افترا علیه افراد و شخصیت‌ها قابل تعقیب قضایی است
کد خبر: 3949499
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
صلواتی در گفت‌وگو با ایکنا:

تهمت و افترا علیه افراد و شخصیت‌ها قابل تعقیب قضایی است

استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: هر کس ادعایی علیه مسئولان و حتی افراد عادی مطرح می‌کند، باید قادر به اثبات آن باشد، در غیر این صورت، این کار تهمت محسوب می‌شود و باید تحت تعقیب قرار گیرد.

تهمت و افترا علیه افراد و شخصیت‌ها قابل تعقیب قضایی است

فضل‌الله صلواتی، استاد سابق دانشگاه اصفهان و فعال پیشکسوت فرهنگی و سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به سخنان توهین‌آمیزی که علیه رئیس‌جمهور در یکی از برنامه‌های صداوسیما مطرح شد، اظهار کرد: متأسفانه جناح‌های موجود در کشور بدون رعایت انصاف و ایمان، سخنانی بر زبان می‌آورند که این نوع سخنان تبعات و بازخوردهای منفی برای جامعه دارد.  


بیشتر بخوانید:


وی افزود: شخصی که این سخنان را درباره رئیس‌جمهور بر زبان رانده است، در هر لباسی که باشد، باید ادعای خود را ثابت کند، در غیر این صورت با وجود این تهمت‌ها باید تحت تعقیب قرار گیرد.

استاد سابق دانشگاه اصفهان تصریح کرد: قرآن صراحتاً می‌فرماید: «...وَلَا تَجَسَّسُوا...؛ هرگز (از حال درونی هم) تجسس مکنید»؛ در واقع تجسس کردن فعل حرام محسوب می‌شود. برخی جناح‌ها از همان ابتدای روی کار آمدن رئیس‌جمهور فعلی به دنبال استیضاح ایشان بودند، ولی رهبر معظم انقلاب جلوی این تشنج‌ها و اختلافات را گرفتند.

صلواتی اضافه کرد: این وضعیت فقط مخصوص ایران نیست، بلکه در کشوری مثل آمریکا نیز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تهمت‌های زیادی نسبت به هم روا می‌دارند و در بسیاری از جوامع، جناح‌های سیاسی که در انتخابات رأی نمی‌آورند، کینه خود را با تهمت زدن به برنده انتخابات و مخالفت با وی ابراز می‌کنند.

وی افزود: در یک جامعه اسلامی فقط باید دوستی و محبت حاکم بوده و مخالفت‌ها مبتنی بر عقل و منطق باشد. در اسلام، اهانت و بدگویی جایز نیست و چهارده معصوم(ع) هیچ‌گاه به مخالفان و دشمنان خود نیز اهانت نکردند و آنهایی که اهانت می‌کنند، در خط اسلام ناب محمدی نیستند.

انتهای پیام
captcha