فراخوان اعلام همبستگی جهانی در حمایت از ملت یمن
کد خبر: 3949509
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

فراخوان اعلام همبستگی جهانی در حمایت از ملت یمن

کنشگران سراسر جهان با اعلام فراخوانی خواستار اعلام همبستگی گسترده مردم 17 کشور جهان در حمایت از ملت یمن و جنبش انصارالله شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری 26 سپتامبر، هم‌زمان با تظاهرات گسترده ملت یمن در روز دوشنبه، 6 بهمن، برای تأکید بر پایداری در برابر تصمیم جدید آمریکا علیه جنبش انصارالله، کنشگران، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف سراسر جهان نیز تظاهرات خواهند کرد.
 
فراخوان این تظاهرات با عنوان «جنگ را متوقف کنید» منتشر شده است و بدین وسیله به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یادآوری می‌شود که باید به تعهداتی که در تبلیغات انتخاباتی خود درباره توقف حمایت آمریکا از عربستان سعودی و امارات اعلام کرده است، پایبند بماند.
 
بیش از 260 سازمان از 17 کشور جهان در این پویش جهانی که بزرگترین پویش مقابله با جنگ علیه یمن است، شرکت خواهند داشت.
 
از جمله مطالبات مردم کشورهای جهان از دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس توقف تجاوزات بیگانگان به یمن، همچنین توقف ارسال کمک‌های تسلیحاتی به امارات و عربستان سعودی، رفع محاصره یمن و بازگشایی تمام بندرهای این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن است.
 
پس از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام جنبش انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله، هفته پیش یمنی‌ها را به مشارکت در تظاهرات گسترده روز دوشنبه، 6 بهمن فراخواند. وی همچنین از تمام آزادگان جهان خواست با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با تجاوزات آمریکا اعلام کنند.
 
۲۶۶ سازمان اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن را مردود دانسته و به آن اعتراض کردند و خواستار توقف جنگ یمن و لغو تصمیم آمریکا در قبال انصارالله شدند.
انتهای پیام
captcha