شهدای انقلاب راه وصول به ملکوت را به ما نشان دادند
کد خبر: 3951887
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کشیش گریگوریس نرسسیانس:

شهدای انقلاب راه وصول به ملکوت را به ما نشان دادند

مسئول امور دینی خلیفه‌گری ارامنه گفت: بسیاری برای تحقق آرمان‌های وارسته که همان زمینه سازی ملکوت خداست خود را انکار کردند و در خاک غلتیدند و به ما طریق وصول به ملکوت را به ما نشان دادند.

به گزارش ایکنا، کشیش گریگوریس نرسسیانس، مسئول امور دینی خلیفه‌گری ارامنه، امروز، چهارشنبه 15 بهمن، در پنل دوم وبینار گفت‌وگوهای بین‌المللی «انقلاب اسلامی: بازتاب، چشم‌انداز و مسائل نوپدید» گفت: امروز اگر بخواهیم سیاست را علم تدبیر کشورداری تعریف کنیم خواهیم توانست شهروندان مسئولیت پذیر را دخیل بدانیم. عیسی مسیح(ع) با سرمشق قراردادن خود برای پیروانش فرمود به شما فرمان می‌دهم یکدیگر را دوست بدارید همانطور که من شما را دوست دارم.

وی افزود: محبتی بزرگتر از آن نیست که کسی جان خود را تقدیم دوستان خود کند. گروهی از این افراد پشت جبهه با فکر و علم و مال خود حمایت کردند و گروهی دیگر با نثار جان و خون خود حماسه‌ها آفریده و از نهال انقلاب و کیان و تمامیت ارضی ایران پاسداری و حراست کردند.

کشیش نرسسیانس اظهار کرد: بسیاری برای تحقق آرمان‌های وارسته که همان زمینه سازی ملکوت خداست خود را انکار کردند و در خاک غلتیدند و اکنون نه فقط در اذهان ما بلکه در نزد خدا زنده‌اند؛ آنها شهدا هستند.

وی ابراز کرد: از دل همان جان‌ها نسلی جدید، مبارز و مسئول سربرآوردند تا ادامه‌دهنده راه نور باشند. شهدا طریق وصول به ملکوت را به ما نشان دادند و کار آنها این بود که به ما یاد بدهند که خدمت به خدا از مسیر خدمت به بندگان می‌گذرد. بر این اساس آنان نظامی با ارزش‌‌های الهی و انسانی برقرار کردند که جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه عیسی (ع) تعلیمات سیاسی نداشت، گفت: اما تعالیم و خدمات عیسی مسیح(ع) در جهت حکومت باری‌تعالی بود. امروز ما به عنوان نماینده پیروان ادیان الهی شاهد همیاری ملت غیور ایران هستیم که صرف نظر از مشمکلات و تحریم‌ها نه فقط درصدد رفع نیازهای محرومان هستند بلکه سعی می‌کنند ریشه محرومیت ها را یافته و با شرکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، یاور دولت ایران باشند.

کشیش نرسسیانس اظهار کرد: خداوند همه ما را مسئول خلق کرده است و ما را رها نکرده و برسرنوشت همه ما حاکم است. ملت ایران هم اعم از پیروان همه ادیان الهی با الهام از روح انقلاب به عنوان ید واحده در مقابل ارتش صدام ایستادند و او در برابر این اتحاد شکست خورد.

وی یادآور شد: جامعه ارامنه ایران به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از ملت ایران و به گواه همزیستی هزار ساله از همان نخستین روزهای انقلاب وفاداری خود را به انقلاب و ایران به اثبات رسانده است. پس از ارمنستان که موطن اصلی ارمنی‌هاست، ایران برای ارمنی‌ها حکم کشوری بوده که زیر آسمان آن زیسته و به توسعه و پیشرفت و شکوفایی آن کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha