تصویب ابقای سفارت آمریکا در قدس اشغالی از سوی سنا
کد خبر: 3952212
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

تصویب ابقای سفارت آمریکا در قدس اشغالی از سوی سنا

مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، سفارت این کشور در قدس اشغالی باقی می‌ماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوزویک، سناتورهای آمریکایی با ۹۷ رأی موافق و ۳ رأی مخالف، متمم طرح بودجه مقابله با همه‌گیری «کووید۱۹» را تصویب کردند که در آن بندی درباره باقی ماندن سفارت آمریکا در قدس اشغالی آمده است.

این متمم که از سوی «جیم آینهوف»، سناتور جمهوری‌خواه و عضو ارشد کمیته خدمات نظامی سنا و «بیل هاگرتی» دیگر سناتور هم‌حزبی وی پیشنهاد شده بود، به دنبال دائمی کردن مقر سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی است.

آینهوف در توئیتی در این باره نوشت: این متمم، سفارت آمریکا در اورشلیم (قدس اشغالی) را دائمی می‌کند و به‌طور مؤثر مانع تقلیل جایگاه دیپلماتیک یا جابجایی آن می‌شود. این پیام مهمی است که ما اورشلیم (قدس اشغالی) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسیم.

بر اساس این گزارش، وی در جلسه سنا برای رأی‌گیری درباره این طرح نیز مدعی شد: این متمم نباید برای کسی جای تعجب داشته باشد. موضع ما در آمریکا برای ۲۵ سال همین بوده است. اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است و ما باید در اورشلیم (قدس اشغالی) سفارتخانه داشته باشیم.

آمریکا در حالی مدعی حمایت از راه حل دو دولت می‌شود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی نشستی در سنا گفت که دولت بایدن همچنان سفارت آمریکا را در شهر بیت‌المقدس حفظ خواهد کرد.

وی گفته بود که دولت بایدن قصد انتقال سفارت آمریکا از قدس به تل‌آویو را ندارد و تأیید کرد که ایالات متحده قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام اسرائیل را غیر قانونی اعلام کرد.
 
انتهای پیام
captcha