درخواست آمریکا از عربستان برای آزادی زندانیان سیاسی و بهبود وضع حقوق بشر
کد خبر: 3952241
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

درخواست آمریکا از عربستان برای آزادی زندانیان سیاسی و بهبود وضع حقوق بشر

سخنگوی کاخ سفید از دولت عربستان خواست زندانیان سیاسی را آزاد کند و وضعیت حقوق بشر در این کشور را بهبود ببخشد.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، سخنگوی دولت جدید آمریکا  اعلام كرد كه ایالات متحده انتظار دارد مقامات عربستان سعودی، زندانیان سیاسی از جمله فعالان حقوق زنان را آزاد كرده و برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور كوشش كنند.
 
جین ساکی عصر امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما انتظار داریم که عربستان شاخص‌های حقوق بشری خود را بهبود بخشد که این شامل آزادی زندانیان سیاسی مانند فعالان حقوق زنان از زندان‌های عربستان می‌شود.
 
ساکی افزود که دولت بایدن، آزادی دو شهروند آمریکایی ـ عربستانی زندانی در عربستان سعودی را یک گام مثبت ارزیابی می‌کند. وی همچنین درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی گفت: قتل خاشقچی یک جنایت دردناک بود و ما گزارش‌های اطلاعاتی کنگره درباره این موضوع را منتشر می‌کنیم.

این سخنان پس از آن بیان می شود که کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد آمریکا کمک‌های خود به ائتلاف سعودی در جنگ یمن را متوقف می‌کند.

ساکی همچنین گفت شورای امنیت ملی آمریکا امروز نشستی درباره خاورمیانه خواهد داشت. وی تاکید کرد که ایران یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود. با این حال وی افزود: در این جلسه تصمیمی گرفته نخواهد شد.
انتهای پیام
captcha