ماه رجب سکوی پرواز به سوی محبوب است/ دستگیری از نیازمندان در ماه رجب
کد خبر: 3954315
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

ماه رجب سکوی پرواز به سوی محبوب است/ دستگیری از نیازمندان در ماه رجب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن غرویان گفت: از آنجا که ماه مبارک رجب قبل از ماه شعبان و رمضان واقع‌شده، فرصت مناسبی برای آماده‌سازی انسان برای مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است و در واقع ماه رجب سکوی پرواز به‌سوی محبوب است.

ماه رجب سکوی پرواز به سوی محبوب است/ دستگیری از نیازمندان در ماه رجبأین الرجبیّون …دوباره خداوند است که مثل همیشه سر قرارمان حاضر می‌شود… همان قرار همیشگی…. من العفو می‌گویم… و او اجابت می‌کند؛ با فرارسیدن ماه پربرکت رجب، بهار خودسازی آغاز می‌شود. در فرهنگ مؤمنان پارسا و اهل سلوک و معرفت، ماه رجب از فرصت‌های ارزشمند و ایام گران‌قدری است که نسیم رحمت الهی بیش از روزهای معمولی می‌وزد و باران رحمت الهی بیش از دیگر ایام بر جهان هستی می‌بارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن غرویان، عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: پیامبر (ص) فرموده است: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است، تمام ماه‌ها از آن خدا است ولی ماه رجب بهانه‌ای برای بازگشت و توبه است و خداوند این ماه را فرصتی برای گسترش بندگی قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند این ماه را سبب قرار داد که عبادات بندگانش افزایش پیدا کند چون یک روز روزه گرفتن در ماه رجب انسان را شصت سال از جهنم دور می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: ماه رجب ماه خوب خدا، از بهترین فرصت‌هایی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است تا به‌خوبی استغفار و بندگی کرده و توشه‌ای از دریای بی‌کران رحمت الهی برای خودشان ذخیره کنند.

غرویان تصریح کرد: از آنجا که ماه مبارک رجب قبل از ماه شعبان و رمضان واقع‌شده، فرصت مناسبی برای آماده‌سازی انسان برای مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است و در واقع ماه رجب سکوی پروازی به‌سوی محبوب به‌حساب می‌آید.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: از امام صادق(ع) نقل‌شده که حضرت محمد(ص) فرمودند: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

وی با تأکید بر اینکه در این ماه باید توسلاتمان به درگاه الهی را بیشتر کرده، به یاد خدا باشیم و مدام استغفار کنیم، گفت: ماه رجب فرصت گران‌بهایی‌ است و در ادامه همراه با ماه شعبان و رمضان بهار خودسازی است و ما باید در ماه رجب به فکر خودسازی باشیم تا شایسته ورود به مهمان‌سرای الهی شویم.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خداوند برای اعمال و عبادات ماه رجب به‌قدری آسان گرفته که حتی افرادی که قادر به روزه گرفتن در این ماه نیستند، با گفتن (صد مرتبه) تسبیح «سُبحانَ الإلهِ الجَلیل، سُبحانَ مَن لا یَنبَغی التَّسبیحُ إلّا لَهُ، سُبحانَ الأَعّزِ الأکرم، سُبحانَ مَن لَبِسَ العِزَّ وَ هُوَ لَهُ أهلُ: یعنی منزه است خدای بزرگ، منزه است آن که تنزیه و تسبیح جز برای او شایسته نیست، منزه است خدای برتر و کریم‌تر، منزه است آنکه لباس عزت در بردارد و شایسته آن است» می‌توانند از فضیلت روزه آن روز بهره‌مند شوند.

غرویان در پایان ضمن تشکر از کادر درمان کشور و طلب خیر از درگاه خداوند متعال برای آنان در این ماه بندگی، یادآور کرد: با توجه به اینکه در ایام کرونا قرار داریم و نمی‌توانیم مانند گذشته به‌راحتی دعاهای دسته‌جمعی و مراسم بندگی برگزار کنیم بنابراین باید به فرامین ستاد مقابله با کرونا در این زمینه توجه کنیم. در این ایام که برخی کسب‌وکارها با مشکل مواجه شده‌اند و برخی خانواده‌ها به‌سختی روزگارشان را می‌گذرانند، خیرین و مردم به فکر دستگیری و یاری‌کردن همدیگر باشند چراکه قطعاً کار خیر در راه خدا و کمک به نیازمندان نیز در این ماه دارای ثواب زیادی است.

انتهای پیام
captcha