مسابقه «راه و رسم علوی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3954563
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

مسابقه «راه و رسم علوی» برگزار می‌شود

مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی» با محوریت کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) نوشته شهید استاد مرتضی مطهری به همت حسینیه مجازی دانشجویان ایران سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.

راه و رسم علوی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی» با محوریت کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» نوشته شهید استاد مرتضی مطهری به همت حسینیه مجازی دانشجویان ایران سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.

مجموعه جاذبه و دافعه علی(ع)، شامل چهار سخنرانی از استاد شهید مطهری در سال ۱۳۴۶ شمسی است که در حسینیه ارشاد صورت گرفته و مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش است.

شخصیت عظیم و گسترده امیرالمؤمنین علی(ع) وسیع‌تر و متنوع‌تر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحی آن وارد شود و توسن اندیشه را به جولان آورد. برای یک فرد، حداکثری که میسر است این است که یک یا چند ناحیه معین و محدود را برای مطالعه و بررسی انتخاب کند و به همان قناعت ورزد. یکی از جوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تأثیر او بر روی انسان‌ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر جاذبه و دافعه نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می‌کند و در این کتاب درباره‌اش گفت‌وگو شده است. شخصیت افراد از نظر عکس‌العمل‌سازی در روح‌ها و جان‌ها یکسان نیست.

این طرح در قالب مسابقه راه و رسم علوی، از سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه تا ۷ اسفند مصادف با ولادت حضرت علی(ع)، طی ۱۰ شب، هرشب ساعت ۲۲ بخشی از مطالب کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) مرور و یک سؤال مطرح می‌شود و از میان کسانی که به این سوالات پاسخ صحیح داده باشند، هر روز به یک دانشجو جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دانشجویان برای شرکت در مسابقه راه و رسم علوی می‌توانند به صفحه اینستاگرام سازمان دانشجویان به نشانی isojd@ مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha