دفاع از مصوبات فرهنگی کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3955252
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

دفاع از مصوبات فرهنگی کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با مناسب ارزیابی‌کردن مصوبات فرهنگی کمیسیون تلفیق بودجه، از احتمال تغییر و افزایش اعتبارات ردیف صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

احسان قاضی زاده هاشمی

احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برخی از مهم‌ترین مصوبات این کمیسیون در حوزه فرهنگ پرداخت که متن این گفت‌وگوی کوتاه به شرح ذیل است:

ایکنا- ارزیابی‌تان از مصوبات حوزه فرهنگ در کمیسیون تلفیق چیست؟ آیا آن چیزی که مورد نظر بود برآورده شد؟

به نظر بنده عملکرد کمیسیون تلفیق در حوزه فرهنگ مناسب و قابل دفاع است. البته باید منتظر ماند که دید در صحن علنی چه اتفاقاتی می‌افتد.

به تعدادی از مصوبات اشاره می‌فرمائید!

در تبصره 14 از محل هدفمندی یارانه‌ها، برای کمک و حمایت بخش فرهنگ، در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف عدد و ارقام خوبی دیده شده است. همچنین در بند «و» تبصره 2 یعنی درباره منابع انسانی و هزینه‌هایی که برای بحث‌های جمعیت و تعالی خانواده داریم نیز منابع خوبی دیده شده است.

غیر از اینها سهمی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تولید محتوای فرهنگی در عرصه فضای مجازی مشخص شده که از محل منابع حق‌السهم دولت از محل اپراتورها برای تولید محتوا در فضای مجازی در اختیار دستگاه‌های متعدد فرهنگی قرار خواهد گرفت.

در حوزه تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی هم عدد مناسبی را از افزایش میزان مالیات ارزش افزوده که معادل  27 صدم درصد است، در عرصه ورزش داریم که در آن هم ارتقا شاخص داریم. در حوزه عمرانی اماکن ورزشی و همچنین در حوزه تسهیلات عدد مناسبی را در تبصره 18 برای رونق مشاغل آسیب دیده، اختصاص داده‌ایم. در حوزه گردشگری نیز عدد مناسبی را پیش‌بینی کرده‌ایم و اعمال شده است که باعث تحول مناسبی در این حوزه در سال 1400 خواهد شد.

به غیر از این موارد افزایش وام ازدواج جوانان و همچنین تسهیلات فرزندآوری برای فرزند سوم و بیشتر را لحاظ کرده‌ایم.

ایکنا- طبق شنیده‌ها در حوزه بودجه‌های قرآنی پیشنهاداتی برای افزایش اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی جهت جبران کاهش 80 درصدی اعتبارات آن( کاهش از 100 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان) مطرح شده است. در این‌باره بحث‌ها به کجا رسید؟

راجع به این ردیف پیشنهادی مطرح شده که پیگیر آن هستیم. هرچند در سال جاری نیز از اعتبارات این بخش، عدد خاصی تخصیص داده نشده است. به هر حال امیدواریم به طور نسبی عدد این اعتبارات را اصلاح کنیم.

ایکنا- در جلسه کمیسیون فرهنگی، بحثی را مبنی بر ایجاد صندوقی جهت توزیع اعتبارات فرهنگی دنبال می‌کردید. آیا این پیشنهاد به جایی رسید؟

اجازه بدهید بعد از تصویب درباره آن صحبت کنیم.

یادآور می‌شود بررسی لایحه بودجه سال 1400 بعد از ارائه مجدد لایحه از سوی دولت و تصویب کلیات آن، از صبح یکشنبه 3 اسفندماه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

مجتبی برزگری

انتهای پیام
captcha