ترویج سبک زندگی اسلامی در اولویت مؤسسات قرآنی نیست
کد خبر: 3955351
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

ترویج سبک زندگی اسلامی در اولویت مؤسسات قرآنی نیست

مدیر مؤسسه نورالقرآن اصفهان گفت: مؤسسات قرآنی بیشتر به دنبال برگزاری مسابقات هستند تا بتوانند بودجه و اسم و رسم به دست آورند و تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی در دستورکار آنها قرار ندارد.

ترویج سبک زندگی اسلامی در الویت مؤسسات قرآنی نیست

بدرالسادات نقوی، مدیر مؤسسه نورالقرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مؤسسه در خصوص ترویج سبک زندگی قرآنی، اظهار کرد: حدود یک سال است که فعالیت‌های مؤسسه به فضای مجازی محدود شده و در این مدت نیز فقط دوره‌های مربوط به مفاهیم و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شده است. تا قبل از شیوع کرونا، دوره مهارت‌های زندگی و مشاوره در خصوص سبک زندگی اسلامی در مؤسسه نورالقرآن برگزار می‌شد، ولی در حال حاضر این دوره‌ها تعطیل شده است و برنامه‌ای برای برگزاری آنها نداریم.

وی افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی به صورت مجازی مؤثر نیست، چون نیازمند ارتباط چهره به چهره و پرسش و پاسخ رودررو است و ما برای جلوگیری از تعطیلی مؤسسه و پراکنده شدن قرآن‌آموزان، برخی آموزش‌ها را به‌صورت مجازی دنبال می‌کنیم.

مدیر مؤسسه نورالقرآن تصریح کرد: در حال حاضر، همه‌جا از سبک زندگی قرآنی و اسلامی صحبت می‌شود، ولی وقتی این موضوع در حد حرف باقی می‌ماند و برخی مسئولان دقیقاً خلاف آن عمل می‌کنند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. جوانان دین‌گریز شده‌اند و کار از ریشه خراب است. شخصاً شاهدم که در فعالیت‌های قرآنی اجحاف‌های زیادی اتفاق می‌افتد و این‌ها همه درد است. نیازی به برگزاری کلاس نیست و ابتدا باید طرز رفتار مسئولان صحیح باشد، وگرنه در حال حاضر، به‌وفور دوره‌های اخلاق و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

نقوی ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید در کنار آموزش قرآن، سبک زندگی قرآنی و اسلامی را نیز ترویج دهند، ولی در عمل اتفاقی نمی‌افتد و بیشتر به‌دنبال برگزاری مسابقات هستند تا بتوانند بودجه و اسم و رسم کسب کنند و آمار و گزارش ارائه دهند. به نظر من، مؤسسات قرآنی باید مسابقات و آمار و گزارش‌ها را کنار بگذارند و سبک زندگی اسلامی و قرآنی را تبلیغ و ترویج کنند. هر کدام از مؤسسات می‌توانند جنبه‌ای از سبک زندگی اسلامی را به‌عنوان موضوع قرآنی سال انتخاب و درباره آن کار کنند.

انتهای پیام
captcha