لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار دولت / پول‎های بلوکه شده در حال آزاد شدن است
کد خبر: 3955897
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار دولت / پول‎های بلوکه شده در حال آزاد شدن است

معاون اول رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز، با اعلام این خبر که لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار دولت است و تا دو هفته آینده نهایی می‌شود، گفت: روزهای خوبی را پیش رو داریم.

به گزارش ایکنا؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور، طی سخنانی از همه خیرین سپاسگزاری کرد که کار مهمی را انجام می‌دهند و گفت: حجم اعتباراتی که خیرین برای آموزش و پرورش آورده‌اند، قابل توجه است. یکی از مقبول‌ترین امور نیکوکاری که در کشور انجام می‌شود، اقدام به مدرسه‌سازی است که هم کمک بزرگی به آموزش و پرورش می‌کند و به اجتماعی شدن بچه‎‌ها کمک می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت مدرسه به پیشبرد عدالت خصوصاً عدالت آموزشی کمک می‌کند و تقویت‌کننده روح تعاون و همبستگی بین مردم است. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری عظیمی برای آینده و توسعه انسانی کشور است. یکی از آرمان‌های انقلاب عدالت است؛ عدالت آموزشی جزو مهم‌ترین عدالت‌هایی است که باید به دنبال آن باشیم. دیدن صحنه‌های مناطق محروم خیلی نگران‌کننده و دردآور است، اما هیچکدام به این اندازه که فرزندان ما از امکانات آموزش و تحصیل برخوردار نباشند، دردآور نیست.

هیچ چیز به اندازه رفع تبعیض برای مردم مهم نیست

جهانگری تصریح کرد: کسانی که می‌توانند همت کنند و محرومیت را از چهره این مناطق بزدایند، فرزندان همین مناطق هستند؛ درست است که دولت و خیرین باید کمک کنند، اما باید امکان تحصیل و آموزش و رشد برای فرزندان این مناطق فراهم کنیم تا بتوانند مسیر توسعه را دنبال کنند. بر اساس مطالعات اجتماعی نیز هیچ چیز به اندازه رفع تبعیض و برقراری عدالت برای مردم مهم نیست.

وی ادامه داد: اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم؛ از یک طرف با تحریم‌ها روبه رو هستیم و از سوی دیگر با بیماری کرونا. کرونا همه جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار داده است. اوایل می‌گفتند پسا کرونا با شرایط متفاوتی روبه رو خواهیم شد، اما حتی تصور نمی‌شد که کرونا تا این حد خسارت بزند و در برخی از بخش‌ها اثر آن نگران‌کننده شده است.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آموزش تعطیل‌بردار نیست، گفت: همه می‌دانیم که حضور دانش‌آموز در مدرسه ده‌ها امتیاز دارد، از جمله اینکه زندگی اجتماعی در مدرسه شکل می‌گیرد، اما با شیوع کرونا، آموزش و پرورش با راه‌اندازی برنامه شاد کار بزرگی کرد و سعی شد به صورت مجازی جریان آموزش کشور تعطیل نشود. به هر حال به این نظام شوک وارد شد و باید تلاش کنیم عقب‌ماندگی رخ داده را در آینده جبران کنیم.

وی این دغدغه را نیز مطرح کرد که بسیاری از فرزندان به موبایل و تبلت دسترسی ندارند و افزود: آموزش و پرورش طرح آجر به آجر در ساخت مدرسه را در حال اجرا دارد؛ اکنون یکی از واجب‌ترین اقداماتی که دولت و خیرین باید انجام دهند، این است که امکان دسترسی تمام بچه‌ها در اقصی نقاط کشور به موبایل و تبلت را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور از تلاش‌های معلمان در این ایام، چه معلمی که با وجود بیماری در بیمارستان تدریس را رها نکرده و چه معلمانی که روستا به روستا رفته و به بچه‌ها درس می‌دهند و ... تشکر کرد و گفت: مطمئن هستیم راهکاری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت هم اندیشیده می‌شود.

وی یاد مرحوم حافظی، از خیرین بزرگ مدرسه‌ساز کشور را نیز گرامی داشت و در ادامه به مسئله برجام و رفع تحریم‌ها اشاره و اظهار کرد: در مقطعی ما با شش کشور توافق کردیم، برجام به امضا رسید و تحریم‌ها لغو شد. کشور نیز در مسیری بر اساس یک توافق قرار گرفت، اما آمریکایی‌ها اقدام ضدانسانی و ضدحقوق بین‌الملل کردند و از توافق خارج شدند و به مردم فشار وارد آوردند. البته به دولت هم فشار آمد، اما فشار اصلی بر مردم بود. آنها سعی کردند که تمام زندگی مردم را در کنترل خودشان بگیرند که درد بر مردم ایران وارد شود.

جهانگیری ادامه داد: به  ظاهر گفتند دارو در تحریم نیست، اما ما برای خرید 70 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی با سازمان بهداشت جهانی توافق کردیم، اما بعد از یک سال هنوز امکان آن فراهم نشده است. روی مواد اولیه کارخانه‌جات فشار گذاشتند تا مردم بی‌کار شوند. آنها می‌خواستند مردم را به خیابان بکشانند و نظام را به تسلیم یا فروپاشی بکشانند، اما آنچه باعث شکست آنان شد، ایستادگی مردم ایران بود و فرزندان ایران با مدیریت توانستند آثار این فشارها را کم کنند.

حتی یک نفر نگفت با ترامپ مذاکره کنید

وی تصریح کرد: همراهی مردم ایران در شکست فشار حداکثری امریکا، سند بزرگ تاریخی است که در تاریخ جهان باقی خواهد ماند. مردم نشان دادند تاریخ‌ساز هستند و این کشور با عظمت را نگه داشتند. مردم تمام حرکت مسئولان را یک حرکت منطقی می‌دانند؛ از چپ و راست و اصلاح‌طلب طی این مدت، حتی یک نفر نبود که بگوید بروید با ترامپ مذاکره کنید. همه پذیرفته بودند که چنین انسانی قابل مذاکره نیست.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون خود مقامات امریکا می‌گویند فشار حداکثری امریکا به شکست کشیده شد؛ اکنون هم برای ادامه کار تا زمانی که امریکایی‌ها دست از لجاجت و کینه‌توزی علیه مردم ایران برندارند، باید حرکت را همچنان بر مبنای عقل، منطق و قابل پذیرش برای افکار عمومی ادامه دهیم.

وی افزود: مجلس قانونی را تصویب کرد و ما به گونه‌ای عمل کردیم که دنیا شوکه شد؛ اکنون توپ همچنان در زمین آنهاست. یک بار دیگر مقام معظم رهبری فرمودند ما اصلاً به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. نه اسلام به ما اجازه داده و نه قبول داریم و نه می‌سازیم و نه استفاده می‌کنیم. این راهبرد جمهوری اسلامی است و با منطق حرکت می‌کند و امیدواریم دنیا سر تعظیم در برابر ملت بزرگ ایران فرود بیاورد.

وی در پایان گفت: احساس می‌کنم روزها و ماه‌های بسیار خوبی در پیش روی ما است. اکنون کشورهایی که پول‌های ما را مسدود کرده‌اند، مثل کره و ژاپن سفرایشان با ما ملاقات می‌کنند و می‌گویند که پول‌های بلوکه را آزاد می‌کنیم.

جهانگیری خطاب به معلمان نیز گفت: رتبه‌بندی معلمان قرار بود تا پایان بهمن‌ماه تصویب شود که توافق‌ها انجام شده و در دستور کار دولت است و امیدوارم طی دو هفته آینده بتوانیم آن را نهایی و لایحه رتبه‌بندی را به عنوان  مطالبه بحق معلمان، محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha