افتتاح ساختمان جدید مرکز قرآن آستان علوی
کد خبر: 3956116
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

افتتاح ساختمان جدید مرکز قرآن آستان علوی

هم‌زمان با فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع) ساختمان جدید مرکز قرآن کریم وابسته به آستان مقدس علوی در شهرک بهداشت نجف اشرف افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه المرجع، مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز قرآن کریم آستان علوی، روز گذشته، 5 اسفند در ادامه فعالیت‌های هفته علوی قرآنی و در آستانه ولادت امیرالمؤمنین(ع)، با حضور «رضوان صاحب رضا» معاون دبیرکل آستان مقدس علوی، «فاتح الکرمانی» عضو هیئت مدیره آستان علوی و شماری از رؤسای بخش‌های مختلف این آستان و دست‌اندرکاران امور قرآنی برگزار شد.
 
احمد النجفی، رئیس مرکز قرآن کریم درباره جزئیات این مرکز گفت: مراسم افتتاح مرکز قرآن هم‌زمان با سالروز تأسیس آن برگزار شده است و این ساختمان شامل چند سالن مجهز به وسایل پیشرفته کمک آموزشی و اینترنتی جهت برگزاری جلسات آموزشی و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن برای بانوان و آقایان است. این ساختمان دارای یک سالن بزرگ نیز برای برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها و همچنین دو سالن اختصاصی به عنوان استودیوی پیشرفته برای ضبط ابتهال‌ها و سرودهای دینی و تلاوت‌های قرآن کریم است.
 
النجفی افزود: هدف از تأسیس این ساختمان، آموزش قرآن بر اساس برنامه مرکز قرآن کریم و نشر علوم و تفسیر و قرائت قرآن در استان نجف اشرف و سایر استان‌های عراق است. همچنین هدف از آموزش قرآن، تقویت فرهنگ قرآنی در اقشار مختلف جامعه در شهر نجف اشرف، به ویژه جوانان دختر و پسر است که عنصر اصلی ساخت جامعه هستند.
 
مهندس امیر عبد علی، مدیر فنی این پروژه نیز درباره این ساختمان گفت: ساختمان جدید مرکز قرآن از دو طبقه به مساحت 250 متر مربع تشکیل شده که طبقه اول به کلاس‌های درس اختصاص داده شده و طبقه دوم شامل اتاق‌های بخش اداری و سالن اجتماعات است.
 
گفتنی است، مرکز قرآن کریم آستان مقدس علوی ویژه‌ برنامه‌هایی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به مسابقه قرآنی «مولود کعبه» و برنامه‌های متعددی که در هفته علوی قرآنی برگزار می‌شود، اشاره کرد. 
انتهای پیام
captcha