پرهیز برخی مسئولان از میدان دادن به جهادگران / مشکلات مناطق محروم راه‌حل‌ بومی دارد + فیلم
کد خبر: 3956179
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مدیر گروه جهادی راویان ولایت:

پرهیز برخی مسئولان از میدان دادن به جهادگران / مشکلات مناطق محروم راه‌حل‌ بومی دارد + فیلم

مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان با بیان اینکه ناامیدان و خسته‌دلان جای خود را به امیدواران و جهادگران و تلاشگران جوان دهند، بر لزوم بکارگیری راه‌حل‌های بومی در رفع مشکلات مناطق محروم تأکید کرد و گفت:‌برخی از مسئولان از بها دادن و میدان دادن به جهادگران پرهیز می‌کنند.

پرهیز برخی مسئولان از میدان دادن به جهادگران / مشکلات مناطق محروم راه‌حل‌ بومی دارد + فیلمبه گزارش ایکنا، گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

یکی از گروه‌های جهادی که طی 13 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر خود به ارائه خدمات فراوانی در مناطق محروم استان لرستان پرداخته، گروه جهادی راویان ولایت شهرستان خرم‌آباد است. اعضای این گروه جهادی در شرایط حساس و بحرانی همواره در صف اول خدمت‌رسانی به روستاها و نیازمندان بوده و با انجام فعالیت‌های تخصصی خود، گام‌های مهمی برای رفع مشکلات محرومان برداشته‌اند.

جمعه/////خسته‌دلان جای خود را به جهادگران جوان بدهند / لزوم بکارگیری راه‌حل‌های بومی در رفع مشکلات مناطق محروم + فیلم

امیرحسین دالوند، مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی راویان ولایت در سال 1386 تأسیس شد و دانشجویان دانشگاه پیام نور خرم‌آباد فعالیت‌های جهادی خود را تحت لوای این گروه جهادی در راستای مباحث عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم استان لرستان و شهر خرم‌آباد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای گروه در ابتدای فعالیت ۱۵ جهادگر بود که اکنون این تعداد به ۵۰ نفر رسیده است، افزود: جدای از بحث خودسازی که در واقع فلسفه همه گروه‌های جهادی است، مهمترین اهداف گروه جهادی ما محرومیت‌زدایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در مناطق محروم و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق و روستاهای مختلف همراه با ایجاد بازار فروش محصولات برای مردم نیازمند است.

دالوند ادامه داد: مجموعه اعضای گروه جهادی راویان ولایت همراه با نگاهی مسئله‌محور در مناطق حاشیه شهر خرم‌آباد و روستاهای محروم استان لرستان حضور پیدا کرده و مجموعه اقدامات عمرانی فرهنگی و اجتماعی را انجام می‌دهد تا بتوانند گامی هر چند کوچک در رفع نیاز محرومان مناطق مختلف استان برداشته باشند.

جمعه/////خسته‌دلان جای خود را به جهادگران جوان بدهند / لزوم بکارگیری راه‌حل‌های بومی در رفع مشکلات مناطق محروم + فیلم

مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان تصریح کرد: با ظهور ویروس منحوس کرونا و با توجه به بحران امروز جامعه، گروه جهادی ما مجموعه اقداماتی را برای مقابله با این بیماری انجام داده است که شامل برپایی کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده و تولید 60 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در ۸۰ روز متوالی و برپایی کارگاه تولید ماسک با حمایت و همکاری ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان و تولید هزاران ماسک بهداشتی سه لایه و توزیع این اقلام به صورت پک‌های بهداشتی در مناطق محروم استان لرستان است.

وی بیان کرد: برپایی ایستگاه سلامت طی فروردین‌ماه سال جاری و ضدعفونی کردن معابر و وسایل نقلیه از دیگر برنامه‌های گروه جهادی راویان ولایت بوده است. همچنین با توجه به اینکه ویروس کرونا بر بسیاری از مشاغل آسیب وارد کرده است، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان اقدام به برگزاری سه دوره رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع بیش از چهار هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا کرده است.

دالوند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: البته این گروه جهادی فعالیت‌های عمرانی و سازندگی خود را در کنار مبارزه با ویروس کرونا تعطیل نکرده و در مردادماه سال جاری اقدام به برپایی اردوی جهادی با رعایت کامل پروتکل‌های بداشتی کرد. خدمت‌رسانی برای جهادگران دانشجو به هیچ وجه سخت و دشوار نبوده و نیست. در واقع این از بصیرت و قدرت درک بالای دوستان ما بود که صدای مردم مناطق محروم را شنیده و به یاری آن‌ها می‌شتابند.

مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان با اشاره به اینکه هرگز نمی‌توان کار جهادی را متوقف کرد، چراکه مردم زیادی در مناطق محروم به کمک ما نیاز دارند، گفت: برنامه ما برای این اردو رعایت کامل پروتکل‌ها بود تا خدایی نکرده هیچ‌کدام از جهادگران ناقل ویروس نباشند و مشکلی برای مردم به وجود نیاید. بنابراین با وسواسی که داشتیم و نیز محدود کردن حضور افراد، سعی کردیم تا حد ممکن برنامه‌های خود را محدود کنیم.

وی بیان کرد: از دوستان جهادگر خود خواستیم تا سه روز پیش از حضور در اردو خود را قرنطینه خانگی کنند تا در این زمینه پیشگیری نیز کرده باشیم. یکی از مهمترین مشکلاتی که در این منطقه وجود داشت، مشکل آب آشامیدنی بود. با توجه به ارتباطاتی که با مردم روستا داشتیم، یکی از مطالبات آن‌ها همین مشکل بود که با پیگیری‌های جهادگران، اقداماتی برای رفع این مشکل با همکاری سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی و آبفای استان لرستان صورت گرفت.

دالوند ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این اردو انجام شد، ضدعفونی کردن و لایروبی منبع آب روستا و پیگیری انشعابات غیر قانونی در مسیر خط لوله انتقال آب بود. همچنین، جهادگران متخصص گروه جهادی راویان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد (در حوزه عمرانی) در این اردو به بازسازی یک باب منزل مسکونی نیز پرداختند.

جمعه/////خسته‌دلان جای خود را به جهادگران جوان بدهند / لزوم بکارگیری راه‌حل‌های بومی در رفع مشکلات مناطق محروم + فیلم

مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان در ادامه تصریح کرد: موانع زیادی بر سر راه فعالیت گروه‌های جهادی وجود دارد که از جمله می‌توان به در اختیار قرار ندادن امکانات لجستیکی و پشتیبانی به گروه‌های جهادی از سوی بعضی مسئولان اشاره کرد که البته این مسئله از عدم اعتماد آن‌ها به توان و دانش جوانان نشئت می‌گیرد.

وی بیان کرد: دانشجویان جهادگر با حضور و درک بالای مشکلات روستاها و تخصصی کردن فعالیت‌های جهادی و نیز پیدا کردن راه حل‌های بومی برای رفع مشکلات مناطق محروم مانند مشکل آب و کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها براساس ظرفیت‌های موجود، حمایت از تولید کالای داخلی با خرید تولیدات روستایی و ... اثبات کردند که راه حل تمام مشکلات بزرگ کشور چیزی جز اتکا به داخل و اعتماد به نیروهای جوان و بومی نیست و نباید به دنبال حل مشکلات از طریق نسخه‌های ترجمه شده غربی باشیم.

دالوند افزود: فعالیت گروه جهادی ما محدود به منطقه و زمان خاصی نمی‌شود و هرجا و هر زمان که احساس شود منطقه‌ای در زمینه توجه مسئولان دچار نقصان است، در آنجا حضور پیدا خواهیم کرد. جهادگران ما نه با نیروی ابزار بلکه با نیروی ایمان و باور خود در راه نظام و انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم همواره به فکر خدمت‌رسانی به محرومان در جای جای این سرزمین هستند.

جمعه/////خسته‌دلان جای خود را به جهادگران جوان بدهند / لزوم بکارگیری راه‌حل‌های بومی در رفع مشکلات مناطق محروم + فیلم

مدیر گروه جهادی راویان ولایت استان لرستان با بیان اینکه ناامیدان و خسته‌دلان جای خود را به امیدواران و جهادگران و تلاشگران جوان دهند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد مسئولان هیچ اعتمادی به نیروهای جوان و بومی نداشته و به ایشان میدان نمی‌دهند. مسئولان در بسیاری از عرصه‌ها سرمایه و بودجه بسیار هنگفتی را برای اجرای طرح‌های خود هزینه می‌کنند، در حالی که گروه‌های جهادی می‌توانند این برنامه‌ها را با کمترین هزینه انجام دهند، اما برخی از مسئولان از بها دادن و میدان دادن به جهادگران پرهیز می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: انتظاری که از مسئولان و مدیران نهادهای مختلف وجود دارد این است که از جهادگران و گروه‌های جهادی حمایت و به ایشان اعتماد کنند. مدیران باید با این دید به گروه‌های جهادی نگاه کنند که قرار است تعدادی جوان را برای مدیریت و حفظ سرمایه‌های ایران اسلامی در آینده توانمند کنند.

انتهای پیام
captcha