راه‌اندازی «هفته همبستگی با مسجدالاقصی» از سوی سازمان بریتانیایی
کد خبر: 3956183
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰

راه‌اندازی «هفته همبستگی با مسجدالاقصی» از سوی سازمان بریتانیایی

سازمان دوستان الاقصی در انگلیس، هفته‌ای را به عنوان «هفته همبستگی با مسجدالاقصی» اعلام و از همه مسلمانان خواسته در این هفته برنامه‌هایی برای حمایت از این نماد اسلامی برگزار کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، گروه لابی بریتانیایی دوستان الاقصی (Friends of Al-Aqsa) هفته‌ای را به عنوان همبستگی با مسجد الاقصی نامگذاری کرده که مصادف با هفته آخر ماه رجب یعنی 6 تا 12 مارس (16 تا 22 اسفند) است.

این سازمان از همه کسانی که با مسجد الاقصی و مظلومیت آن همدلی دارند، خواسته است که بدون توجه به محل زندگی خود، با برنامه‌های آنلاین با این عبادتگاه اسلامی اعلام همبستگی کنند.

این گروه افزوده است: هفته جهانی الاقصی برای افراد و سازمان‌ها در نظر گرفته شده است تا به این مناسبت، کارگاه‌ها، جلسات بحث و مراسم‌های دیگری را برگزار کنند. این سازمان غیردولتی افزود که فعالیت‌هایی که در طول این هفته انجام می‌شود، با هدف افزایش آگاهی در مورد مسجد الاقصی و گسترش حمایت جامعه جهانی از این مسجد است. همچنین هشتگ #LoveAqsa در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

اسماعیل پتل (Ismail Patel) رئیس کمپین دوستان الاقصی گفت که هدف از راه‌اندازی هفته جهانی الاقصی این است که هر فرد در هر کجای جهان بتواند به فعالیت‌های مربوط به مسجد الاقصی بپردازد. 

پتل اعلام کرد که این سازمان منابع مختلفی را در وب سایت خود فراهم کرده تا افرادی که در این برنامه شرکت می‌کنند، از آن استفاده کنند. هرکسی می‌تواند تصاویر، پوسترها، مطالب آموزشی و تاریخی را به تناسب هر فعالیتی که در جامعه محلی خود ترتیب می‌دهد، دانلود کند.

وی خاطرنشان كرد كه این عبادتگاه مقدس متعلق به مسلمانان سراسر جهان است و آنها باید فارغ از ملیت، هویت، وابستگی سیاسی یا هر چیز دیگری از آن حمایت كنند. هفته جهانی الاقصی فرصتی برای نشان دادن عشق ما به یکی از بزرگترین نمادهای اسلامی در بیت‌المقدس است. شرکت در هفته الاقصی به گسترش عشق به الاقصی کمک می‌کند و نیز گرامیداشت معراج حضرت محمد(ص) از این مکان مقدس است.

پتل افزود دوستان الاقصی از همه دعوت می‌کنند تا برای ارتقاء میراث اسلامی و نشان دادن عشق خود به الاقصی، در شهرها و کشورهای خود رویدادهایی درباره الاقصی ترتیب دهند. ما همچنین یک نماز بین‌المللی برای مسجدالاقصی ترتیب می‌دهیم و از مساجد در سراسر جهان دعوت می‌کنیم که جمعه، 12 مارس (22 اسفند) خطبه‌ای به معراج اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha