برگزاری مراسم تشییع پیکر انیس نقاش در بیروت
کد خبر: 3956189
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱

برگزاری مراسم تشییع پیکر انیس نقاش در بیروت

مراسم تشییع پیکر انیس نقاش، از فعالان و چهره‌های برجسته محور مقاومت با حضور جمع کثیری از دیپلمات‌های خارجی، سیاستمداران داخلی و مردم لبنان در بیروت برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این مراسم سخنرانی کرد. سپس بر پیکر انیس نقاش نماز خوانده شد. جمع بسیار زیادی از شخصیت‌های دیپلماتیک، شخصیت‌های سیاسی و حزبی و سفرای کشور‌های مختلف از جمله سفرای ایران، فلسطین، یمن و سوریه در این مراسم حضور پیدا کردند. همچنین تعدادی از نمایندگان احزاب و گردان‌های فلسطینی و لبنانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این مراسم گفت: به همه کسانی که مدعی اسلام و برافراشتن پرچم عدالت هستند می‌گوییم که شعارهای شما بدون توجه به قضیه فلسطین، ناقص است. ما باید در راه فلسطین با هم متحد شویم و از تعصباتی که ما را از این راه دور می‌کند، اجتناب کنیم.

وی افزود: پس باید دست در دست هم دهیم تا با وجود سازشکاران و کسانی که می‌کوشند این راه را تخریب کنند، مسیر خود را به سوی قدس بپیماییم. پیروزی حتمی است و قهرمانان ما از جمله انیس نقاش این مسیر را هموار کرده‌اند.

همچنین همسر انیس نقاش وصیت او را قرائت کرد و گفت: سخن من به پایان رسید اما حکایت همچنان باقی است.

 

انیس نقاش دو هفته پیش و بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در دمشق بستری شد و دوشنبه این هفته درگذشت. 

او همرزم شهید عماد مغنیه بود و از همان سنین جوانی به نیروهای مقاومت در لبنان پیوست و ۵۰ سال عمر خود را در مبارزه علیه اشغالگران صهیونیستی و استکبار ستیزی سپری کرد. وی که شاگرد شهید چمران در لبنان بود، عملیات متعددی را در شمال فلسطین اشغالی فرماندهی کرد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم انیس نقاش روابط همکاری تنگاتنگی با جوانان مبارز ایرانی که در لبنان و سوریه بودند، داشت.


در سال ۱۹۹۰ میلادی و در پی اعمال فشار رزمندگان مقاومت حزب الله، مرحوم انیس نقاش از زندان آزاد و در لبنان در کنار یاران قدیمی اش ایستاد. وی پس از آن تاریخ حضوری فعال و بی نظیر در رسانه ها و در دفاع از جهه مقاومت داشت و اندیشمند حکیم مقاومت لقب گرفت. انیس نقاش در تمام سالهای جنگ تروریستی در سوریه لحظه ای محور مقاومت را رها نکرد. او که به یار دیرینه یاسر عرفات هم معروف بود، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پیروی از خط امام خمینی (ره) معروف شد.

 

برگزاری مراسم تشییع انیس نقاش در بیروت

برگزاری مراسم تشییع انیس نقاش در بیروت

 

 

 

انتهای پیام
captcha