ثبت‌نام بیش ۶هزار نفر در مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی»
کد خبر: 3956225
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

ثبت‌نام بیش ۶هزار نفر در مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی»

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» گفت: شمار افراد ثبت نام شده در این رویداد بزرگ قرآنی از مرز ۶هزار نفر گذشته است.

ثبت نام بیش ۶هزار نفر در مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی»سیدحجت آقایی، دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» به همت مجمع حافظان قرآن کریم شهرستان کاشمر به اجرا می ‌رسد، این مجمع قرآنی پس از اجرای موفق مسابقه «روئین دژ» در منطقه ترشیز و سایر نقاط کشور تصمیم گرفت تا یک مسابقه قرآنی را به صورت مجازی و سراسری در سطح کشور اجرا کند.

تدبر در آیات مربوط به عفاف و حجاب 

وی اظهار کرد: بر اساس دغدغه‌های موجود در جامعه، موضوع عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم به عنوان کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین منبع، موضوع این مسابقه بزرگ قرآنی قرار گرفت و متسابقان در این رویداد قرآنی، ضمن مطالعه جزوه ارائه شده با تدبر در آیات قرآن کریم، به سؤالاتی در  زمینه عفاف و حجاب پاسخ خواهند داد.

آقایی افزود: نظر به استقبال گسترده از برگزاری این مسابقه قرآنی مهلت ثبت‌نام که پیش از این ۷ اسفندماه بود، تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه، نهم اسفندماه از طریق فضای مجازی و درگاه اینترنتی B2N.IR/P48896 برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کنند.

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» ادامه داد: محتوای مطالب در نظر گرفته شده برای مطالعه متسابقان، مطالبی کم حجم از آیات قرآن است و منجر به تدبری اندک در آیاتی اندک از قرآن کریم می‌شود، که مربوط به حوزه حجاب و عفاف است، این مسابقه با هدف تبیین قطره‌ای از اقیانوس ارزشمند قرآن برای جامعه فرهنگی ماست که بر ایمان خود استوار باشند، چرا که قرآن اقیانوسی است که اگر هر قطره از آن را دریابی، دریا دریا دُر است.

آقایی با بیان اینکه بزرگترین جایزه این رویداد قرآنی محتوای قرآنی و تدبر در آیات قرآن است، عنوان کرد: جوایز مادی این مسابقه نیز بنا به استقبال گسترده مردم، چندین بار افزایش پیدا کرده و تاکنون ۸ جایزه ۲ میلیون ریالی، ۱۰ جایزه یک میلیون و پانصد هزار ریالی و چهل جایزه یک میلیون ریالی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

رویدادی قرآنی برای تمام افراد جامعه

وی گفت: هیچ محدودیت جنسیتی، سنی و جغرافیایی برای ثبت‌نام و شرکت در این رویداد قرآنی وجود ندارد و تمام افراد جامعه می‌توانند با مطالعه مطالب کم‌حجم در نظر گرفته شده که شامل چند آیه از قرآن‌کریم و تدبر در آن است، در این مسابقه مجازی شرکت کنند، درگاه مربوط به آزمون این مسابقه نیز از ساعت ۸ صبح روز 11 اسفندماه تا ساعت ۲۰ همان روز فعال خواهد بود، صفحات مطلب مطالعاتی این مسابقه نیز از درگاه B2N.IR/R15677 قابل دسترسی است.

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» با اشاره به اینکه سؤالات مسابقه به صورت چند گزینه‌ای منتشر می‌شود، تصریح کرد: جوایز مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» کاملاً به‌صورت مردمی از طرف جوانان مجمع حافظان قرآن کریم شهرستان کاشمر تهیه شده است و پس از اعلام نتایج برای هر یک از برگزیدگان در سراسر کشور به صورت نقدی ارسال خواهد شد.

آقایی بیان کرد: نهضت برگزاری مسابقات قرآنی مجمع حافظان قرآن کریم شهرستان کاشمر، پس از این نیز همچنان ادامه خواهد داشت، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، گام بعدی اجرای مسابقات قرآنی، برگزاری یک مسابقه با موضوع «غربت امام زمان(عج)» در ایام ولادت آن حضرت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha