تشکیل شورای مساجد در شهر «بِری» بریتانیا
کد خبر: 3956250
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

تشکیل شورای مساجد در شهر «بِری» بریتانیا

برای اولین بار مساجد شهر بِری شورای خود را با هدف رسیدگی مسائل مسلمانان این شهر تشکیل دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از This is Lancshire،شش مسجد شهر بِری از توابع منچستر شورای خود را تشکیل داده‌اند تا به بررسی مسائل مرتبط با مسلمانان این شهر بپردازند.

پیش از این تشکل‌های مشابه‌ای در شهرهای همسایه، بولتون و بلکبرن تشکیل شده بود اما این برای اولین بار است که شورای مساجد در در بِری تشکیل می‌شود.

بِری آخرین بخش از 10 منطقه تابعه شهر منچستر است که چنین سازمانی را راه‌اندازی کرده است. رشد سریع جامعه مسلمان این شهر در سالهای اخیر منجر به این تصمیم شده است.

اعضای این شورای تازه تأسیس هفته گذشته اولین جلسه خود را برگزار کردند. در این جلسه قوانین این شورا تصویب و اعضای ارشد انتخاب شدند.

لیاقت علی ، رئیس مرکز اسلامی بِری گفت: هدف این شورا ایجاد مشارکت بین تمام مساجد این شهر است. ما تلاش داریم که هماهنگی مذهبی و پیشرفت اصول اسلامی را در جامعه مسلمانان ارتقا دهیم. ما همچنین می‌خواهیم پیوندهای محکمی برای مجمع بین الادیان شهر بِری ایجاد کنیم.

علی افزود: مأموریت ما کشف مسائل مربوط به مردم مسلمان محلی و کمک به حل آنها است. ما می خواهیم ترویج دین، رواداری و احترام را ترویج و با گروه‌های ادیان دیگر همکاری کنیم.

 بری (Bury) یکی از شهرهای منچستر در شمال غرب انگلستان است. این شهر در ۱۲٫۷ کیلومتری منچستر واقع شده‌است.

انتهای پیام
captcha