طرح دموکرات‌ها برای جلوگیری از ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا
کد خبر: 3956431
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

طرح دموکرات‌ها برای جلوگیری از ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا

صد و چهل نماینده دموکرات آمریکا برای جلوگیری از وضع قوانین ممنوعیت تبعیض‌آمیز ورود مسلمانان به آمریکا در دولت‌های بعدی این کشور، ​​طرحی را به کنگره ارائه کرده‌اند.

 به گزارش ایکنا به نقل از دودیسکورس، یکصد و چهل نماینده دموکرات سنای آمریکا برای جلوگیری از وضع قوانین تبعیض‌آمیز ممنوعیت ورود به این کشور بر اساس دین، ​​طرحی را به کنگره ارائه کردند.
 
قانون ممنوعیت ورود مسلمانان (Muslim Ban) که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وضع شد، چندین کشور با اکثریت مسلمان را هدف قرار داد و ورود افراد از ایران، کره شمالی، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و ونزوئلا را محدود کرد. جو بایدن ماه گذشته ممنوعیت ورود مسلمانان را در روز اول آغاز به کار خود لغو کرد.
 
 قانون ممنوعیت تبعیض مبتنی بر ملیت برای غیر مهاجران روز گذشته از سوی جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان و جودی چو مطرح شد؛ در حالی که در سنا این طرح از سوی سناتور کریس کوونز انجام شد.
 
این طرح، قانون مهاجرت و ملیت را در مورد منع تبعیض بر اساس دین تقویت می‌کند و با محدود کردن اختیارات اجرایی بیش از حد گسترده برای صدور ممنوعیت سفر در آینده، اصل تفکیک قوا را برقرار می‌کند.
 
نادلر گفت: هنگامی كه دولت ترامپ قانون بیگانه‌هراسانه ممنوعیت ورود مسلمانان را ابلاغ كرد، بلافاصله مشخص شد كه این قانون، ضد قانون اساسی، تبعیض‌آمیز و غیر اخلاقی است.
 
وی افزود: سپاسگزارم كه رئیس‌جمهور بایدن در روز اول کار خود، اقدام جسورانه‌ای را برای لغو این ممنوعیت و پیوستن مجدد خانواده‌ها انجام داد، اما ما نمی‌توانیم خطر احتمال بازگشت رؤسای‌جمهور آینده به این سیاست شنیع را بپذیریم.
 
جودی چو، نماینده کنگره با بیان اینکه تحریم مسلمانان لکه ‌ننگی برای ایالات متحده بود، افزود: منشأ این ممنوعیت، فقط بر اساس تعصب و نه نگرانی‌های واقعی بود و فقط باعث جدایی خانواده‌ها، تعصب و بیگانه‌ستیزی و اسلام‌هراسی می‌شود.
 
وی گفت: با این حال ما نمی‌توانیم خطر کنیم که تعصب دوباره به سیاست تبدیل شود. به همین دلیل است که من یک بار دیگر قانون NO BAN را برای به روزرسانی قوانین معرفی می‌کنم. این قانون تضمین می‌کند که رؤسای جمهور آینده نمی‌توانند مردم را فقط به دلیل دین خود تحریم کنند.
 
ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره نیز گفت: تحریم مسلمانان لکه ننگی در تاریخ ملت ما است و نقض مستقیم اصول اساسی آزادی دینی است. وی افزود: خوشبختانه بایدن این ممنوعیت نفرت‌انگیز را در روز اول ریاست جمهوری خود پایان داد. اما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ رئیس‌جمهوری هرگز نمی‌تواند گروهی از مردم را فقط بر اساس مذهب یا ملیت آنها از ورود به این کشور منع کند. باید اطمینان حاصل کنیم که مادران از فرزندان و خواهران و برادران از هم جدا نمی‌شوند. 
انتهای پیام
captcha