حکایت هزار بار ختم قرآن پیرمرد ترکیه‌ای طی 20 سال متوالی
کد خبر: 3956473
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

حکایت هزار بار ختم قرآن پیرمرد ترکیه‌ای طی 20 سال متوالی

خبر درگذشت پیرمرد قرآنی اهل ترکیه درحالی در رسانه‌های امروز این کشور منتشر شده که از هزار بار توفیق ختم قرآن او طی 20 سال متوالی حکایت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری TR ترکیه، علی چانکر، پیرمرد 85 ساله ساکن استان ساکاریا(Sakarya) در شمال غرب ترکیه چندی پیش به دلیل اختلال در ناحیه روده برای عمل جراحی راهی بیمارستان شد اما متأسفانه نتوانست سلامتی خود را بازیابد و روز گذشته، 8 اسفند در بیمارستانی که تحت معالجه بود، درگذشت.

متین پسر این پیرمرد می‌گوید: پس از وفات پدرم قرآن او را گشودم تا سور‌ه‌ای برای شادی روحش قرائت کنم که متوجه یادداشتی لابه‌لای صفحات این قرآن شدم و دریافتم پدر طی 20 سال متوالی 1000 بار کل قرآن را قرائت کرده است.

وی می‌گوید: شگفت‌زده شدم چون پدر برای این ختم 20 ساله جدولی کشیده بود که نشان می‌دهد او از بیست ساله گذشته تا به امروز هزار بار کل قرآن را ختم کرده است.

پسر می‌افزاید: او در این جدول تعداد دفعات ختم قرآن را در هر سال پشت سر هم مکتوب کرده و جدول او نشان می‌دهد که پدرم به طور میانگین هر روز پس از هر نماز واجب یک جزء از قرآن را می‌خوانده است. بدین ترتیب طی 20 سال گذشته تا آخرین دفعه قرائت در سال 2019، او هزار بار قرآن را ختم کرده است.‌

حکایت هزار بار ختم قرآن پیرمرد ترکیه‌ای طی 20 سال متوالی

متین می‌گوید: پدر همچنین سنگ قبر خودش را از پنج سال پیش آماده و خودش آن را ساخته بود که ما همان سنگ را بر مزارش قرار دادیم. از خدا می‌خواهم که او را در بهشت برین جای دهد.

انتهای پیام
captcha