ضبط مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف در پاکستان + عکس
کد خبر: 3956504
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

ضبط مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف در پاکستان + عکس

مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف جمهوری اسلامی ایران با حضور فینالیست پاکستانی در محل رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان ضبط و تصویربرداری شد.

رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در خبری به ایکنا اعلام کرد عبدالقدوس چترالی، قاری پاکستانی که در رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی به مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان راه یافته بود، با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، با نظارت رایزنی فرهنگی به تلاوت قرآن پرداخت.

این برنامه براساس دستورالعمل واصله ضبط شد و عبدالقدوس چترالی ابتدا خود را معرفی کرد، سپس رشته مسابقه، کشور، قطعه تلاوت و همچنین روایتی را که تلاوت بر آن منطبق بود، توضیح داد و در ادامه شروع به تلاوت قرآن کرد.

پیش از شروع ضبط طی ارتباط تصویری و تلفنی، جایگاه تلاوت از سوی ناظر فنی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشورمان ارزیابی شد. همچنین تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و ضمن هماهنگی ایاب و ذهاب برای حضور به موقع قاری شرکت‌کننده در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد نسبت به توجیه او پیش از مسابقه اقدام شد و عبدالقدوس چترالی در حین ضبط تصویری با لباس رسمی و متناسب با شئون قرآنی در محل رایزنی حضور یافت.

در ضبط و تصویربرداری تمام موارد مندرج در شیوه‌نامه، آیین‌نامه همسان‌سازی ضبط تلاوت متسابقین سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از جمله صحنه‌آرایی (طراحی بنر در ابعاد و کیفیت یکسان که مشتمل بر آرم مسابقات بین‌المللی است)، تصویربرداری، نور، صدا (به صورت تک دوربین مستقیم و با کیفیت مناسب) رعایت شد.

انتهای پیام
captcha