فعالیت انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه در راستای تولید علم است
کد خبر: 3957206
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

فعالیت انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه در راستای تولید علم است

مدیر انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان گفت: این انجمن در سطح کشور، سه فعالیت مهم را دنبال می‌کند که در این میان، انجام تحقیقات علمی و پژوهشی عمیق و تخصصی در زمینه نهج‌البلاغه به‌عنوان کار تخصصی و دانشگاهی و در راستای تولید علم در اولویت است. 

فعالیت انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه در راستای تولید علم است

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیر انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان، 12 اسفند در دیدار با مدیر انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران شعبه اصفهان، با بیان اینکه نسبت به تبلیغ و ترویج فرمایشات امام علی(ع) به‌ویژه نهج‌البلاغه مسئولیت داریم، اظهار کرد: راه نجات جامعه و تمام بشریت، تمسک به قرآن و نهج‌البلاغه است.

وی با اشاره ضرورت بهرمندی از ظرفیت حوزه علمیه برای فعالیت‌های این انجمن، افزود: تقویت پیوند دانشگاه و حوزه علمیه با محوریت نهج‌البلاغه بسیار بابرکت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت توسعه و ترویج بیش از پیش نهج‌البلاغه و اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در این زمینه به‌منظور تبیین شخصیت امام امیرالمؤمنین(ع) و جایگاه رفیع کلام ایشان در زندگی کنونی و به‌ویژه در میان نسل جوان، افزود: یکی از وظایف نخست انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران شعبه اصفهان، آسان و روان کردن متون فرمایشات حضرت علی(ع) است تا همه اقشار جامعه بتواند نهج‌البلاغه را به‌راحتی دنبال کنند.

معتمدی خاطرنشان کرد: ستادکانون‌های فرهنگی وهنری مساجد، معاونت قرآن وعترت اداره‌کل و همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان در زمینه‌های فرهنگی و هنری می‌توانند با نهج‌البلاغه‌پژوهان و اعضای این انجمن همکاری داشته باشند. 

وی ادامه داد: کاشان به‌مدت دو سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رصد آخرین وضعیت و ظرفیت‌های موجود برای بهره‌مند شدن از امکانات و توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها برای تبلیغ و نهادینه کردن فرمایشات حضرت علی(ع) در بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند از مهم‌ترین اولویت‌ها و ضرورت‌ها برای فعالیت انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه ایران شعبه استان اصفهان باشد و در همین زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای هرگونه همکاری آماده است. 

 نصرالله شاملی، مدیر انجمن علمی مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و اهداف و رسالت انجمن‌های علمی ارائه کرد و با بیان اینکه هدف انجمن مطالعات نهج‌البلاغه در راستای مطالعات بنیادی و کاربردی است، گفت: این انجمن می‌تواند با تمام مؤسساتی که به‌هر ‌طریقی به‌نام نهج‌البلاغه فعالیت دارند، ارتباط برقرار کند. 

وی اضافه کرد: انجمن مطالعات نهج‌البلاغه ایران در سطح کشور، سه فعالیت مهم را دنبال می‌کند که در این میان، انجام تحقیقات علمی و پژوهشی عمیق و تخصصی در زمینه نهج‌البلاغه به‌عنوان کار تخصصی و دانشگاهی و در راستای تولید علم در اولویت است.

انتهای پیام
captcha