جشنواره «کمانک اصفهان»؛ فرصتی برای کشف استعدادهای کودکان
کد خبر: 3957369
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

جشنواره «کمانک اصفهان»؛ فرصتی برای کشف استعدادهای کودکان

مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی كودک «کمانک اصفهان» به‌منظور بالابردن انگیزه و کشف و بروز استعدادهای فرهنگی کودکان برنامه‌ریزی شده است.

کشف و بروز استعدادهای فرهنگی کودکان با جشنواره

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، 13 اسفندماه در سخنانی اظهار کرد: جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی كودک به‌ همت خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان برای دومین بار در حال برگزاری است که نسبت به سال گذشته علاوه بر کودکان 4 تا 12 سال، ویژه نوجوانان 13 تا 18 سال نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار این دوره از جشنواره «آینده شهر من» است، افزود: این دوره از جشنواره در نظر دارد شهر را از منظر کودکان دریابد تا بفهمیم شهر مدنظر کودکان دستخوش چه تغییراتی خواهد شد و تا چه میزان کودکان با مشاهیر شهر و میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهر آشنا هستند.

مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از اهداف این جشنواره یافتن جواب سؤالاتی شامل اینکه آیا زندگی در آینده از نظر کودکان بر روی زمین بوده و یا در جاهای دیگر مانند، فضا، دریا و بیابان هم امکان‌پذیر است و اینکه چگونه می‌توان در تمام عناصر شهر از جمله معماری، روابط اجتماعی، سیستم حمل و نقل و آلودگی‌هایی که شهرها را تهدید می‌کند خیال‌پردازی کرده و آنچه را بیشتر دوست دارند به‌ تصویر بکشند.

کاظمی بیان کرد: اين جشنواره با تمام تفاوت‌های فرهنگی و هنری بين شهرهای ايران فرصتی است برای به‌ تصوير كشيدن خيال‌های كودكانه تا نشان دهيم دنيای كودكی، رنگی‌ترين و بی‌آلايش‌ترين دنيايی است كه می‌توان يافت و از آن برای برنامه‌ريزی‌های آينده الهام گرفت.

مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: ارتقای جایگاه شهر اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک در حوزه ملی و بین‌المللی و حمایت از تولیدات هنری کودکان مستعد در راستای ترویج هنر و به‌کارگیری آنان در عرصه‌های شهری از جمله اهداف علمی در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی استفاده از ایده‌های هنری کودکان در جهت توسعه فرهنگ ارزش‌های انسانی در سطح جامعه، جذب افراد کارآمد و متخصص در زمینه هنرهای تجسمی کودک و ایجاد موقعیت مناسب برای بالابردن انگیزه و کشف و بروز استعدادهای فرهنگی کودکان را از دیگر اهداف دبیرخانه جشنواره ملی نقاش و مجسمه‌سازی كمانک اصفهان عنوان کرد.

کاظمی تصریح کرد: کودکان می‌توانند به‌صورت آزاد برداشت و تصور خود را از موضوع جشنواره، نقاشی کرده و یا به شکل مجسمه بسازند و تصاویر آثار خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کرده و مشخصات‌ خود را در فرم ثبت‌ نام سايت جشنواره ثبت کنند.

مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مهلت ارسال آثار را تا پایان اسفندماه اعلام کرد و افزود: داوری جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی كمانک اصفهان در فروردين 1400 انجام و نتايج به اطلاع كودكان خواهد رسید. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.vcci.ir/kamanak مراجعه کنند.

براساس این گزارش، اين جشنواره 12 برگزيده خواهد داشت، شش اثر از نقاشی و شش اثر برتر در حوزه مجسمه كه به نفرات اول تا ششم وجه نقد به‌همراه تنديس و لوح تقدير و 12 نفر شایسته تقدير به انتخاب هيئت داوران با اهدای وجه نقد و لوح تقدير جشنواره تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha