بازداشت عضو ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری
کد خبر: 3957394
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

بازداشت عضو ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری ده‌ها فلسطینی از جمله یک رهبر جهاد اسلامی فلسطین را بازداشت کردند و جهاد اسلامی این افزایش تنش را در راستای کارشکنی اشغالگران برای انتخابات پیش روی فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز، ۱۲ اسفند در ادامه موج بازداشت فلسطینی‌ها، در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هم بازداشت کردند.

بسام السعدی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین سحرگاه امروز از منزلش در اردوگاه جنین ربوده شد.

نظامیان صهیونیست با 30 گشتی نظامی از ورودی اصلی اردوگاه به داخل آن یورش بردند و منزل السعدی را محاصره کرده و با منفجر کردن درب منزل به داخل یورش بردند.

منابع محلی گفتند، ده‌ها نظامی به داخل خانه السعدی حمله کردند و اعضای خانواده را تا لحظه بازداشت پدرشان گروگان گرفتند و پس از دست بند زدن به این رهبر جهاد اسلامی او را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین عبدالرحمن السعدی برادرزاده این رهبر جهاد اسلامی را هم با حمله به خانه او بازداشت کردند.

در جریان این عملیات نظامیان صهیونیست، درگیری شدیدی میان آنها با جوانان فلسطینی رخ داد و چندین گشتی صهیونیست‌ها هدف نارنجک دست‌ساز و شلیک‌های افراد نقاب‌پوش از داخل اردوگاه قرار گرفت و نظامیان صهیونیست هم با شلیک گلوله‌های لاستیکی چند شهروند فلسطین از جمله سه زن را آسیب زدند  و چندین نفر هم دچار حالت خفگی ناشی از شلیگ گاز اشک‌آور شدند.

بسام السعدی، 61 ساله از رهبران برجسته جهاد اسلامی است که 13 سال را پشت میله‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده و چندین بار هم توسط این رژیم بازداشت شده که در تازه‌ترین مورد، دو سال در بازداشت بود و در فوریه سال 2020 میلادی آزاد شد.

جنبش جهاد اسلامی بازداشت السعدی را محکوم کرد و گفت: با زیاد شدن حرف و حدیث‌ها درباره انتخابات فلسطین، رژیم اشغالگر به کار روزمره خود در بازداشت و سرکوبگری علیه مردم و رهبران مجاهد فلسطین ادامه می‌دهد.

تشدید موج بازداشت شهروندان فلسطینی در شرایطی صورت گرفته که سرزمین‌های فلسطینی انتخابات مجلس قانون‌گذاری را ماه مه آتی پیش رو دارد.

فؤاد الخفش، یک حقوقدان و کارشناس امور اسرای فلسطینی گفت که این بازداشت‌ها دخالت مستقیم در روند آمادگی‌ها برای انتخابات فلسطین محسوب می‌شود و پیام مستقیمی به حماس و رهبران آن قبل از انتخابات است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: این قضیه، دخالت در عرصه فلسطین در آستانه انتخابات است و تلاش می‌شود گروه‌هایی فلسطینی نظیر حماس و جهاد اسلامی تضعیف شوند.

رژیم صهیونیستی اخیراً دو نفر از رهبران حماس را هم در کرانه باختری بازداشت کرد.

انتهای پیام
captcha