پژوهش و آموزش در جشنواره کتابت قرآن مهمترین بخش است
کد خبر: 3957402
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
یک هنرمند خوشنویس در گفت‌وگو با ایکنا:

پژوهش و آموزش در جشنواره کتابت قرآن مهمترین بخش است

یک استاد خوشنویس گفت: بخش آموزش و پژوهش در جشنواره ملی کتابت قرآن کریم حاکی از نگاه عمیق و دقیق به این حوزه است و این بخش‌ها در بسیاری از جشنواره‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.

بخش پژوهش و آموزش جشنواره کتابت قرآن حاکی از نکاه عمیق به این حوزه استاحسان کاظمی؛ هنرمند خوشنویس در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیر جشنواره ملی کتابت قرآن کریم به عنوان یکی از زمینه‌های رقابتی در میان دانشجویان گفت: از مسئولان این جشنواره تشکر می‌کنم که در این زمینه اقدام کردند، اما پیشنهاد می‌کنم برای ارتقای جشنواره با جشنواره‌های دیگر همفکری شود تا هر کاری از صفر شروع نشود. به ویژه نقاط ضعف و قوت این جشنواره‌ها بررسی شود تا برگزاری جشنواره با موفقیت همراه باشد و به اهداف مورد نظر دست یابند.

این استاد خوشنویس بیان کرد: تخصصی شدن جشنواره‌ها یکی از نقاط قوت آنهاست، به این معنی که در رابطه با یک خط خاص برگزار شود. همچنین بر اساس معیارها و استانداردهای جشنواره‌های فاخر خارجی نظیر ارسیکا، البرکه و ... برگزار شود. زیرا این مسئله باعث رشد رقابت‌کنندگان خواهد شد و آثار مثبت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جشنواره دوسالانه قزوین که سال گذشته با همین استاندارد‌ها و بلکه از آن هم بهتر برگزار شد، یکی از نمونه‌هایی است که می‌توان از آن الگو گرفت. در این جشنواره می‌شود بخش حضوری‌نویسی که در جشنواره‌های خارجی نیست و کشور ترکیه نیز جرئت برگزاری آن را ندارد، مورد توجه قرار داد. هنرمندان کشور ترکیه در زمینه حضوری‌نویسی خط بسیار ناتوان هستند و ما در این زمینه قوی‌تر از آن‌ها هستیم. استادان ما نیز بر این زمینه تأکید دارند که هنر هنرمند باید همراهش باشد ولو اینکه شاخه درخت را بتراشد و بنویسد.

کاظمی در ادامه گفت: بخش آموزش و پژوهش در جشنواره ملی کتابت قرآن کریم حاکی از نگاه عمیق و دقیق به این حوزه است و این بخش‌ها در بسیاری از جشنواره‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد. از این رو پیشنهاد می‌کنم پس از برگزاری جشنواره، آثار برگزیده نقد و تحلیل شود و داوران معیار‌های انتخاب یک اثر را بیان کنند تا بقیه هنرمندان بتوانند در نوبت‌های بعد اثری با همان معیار‌ها بنویسند و این مسئله باعث رشد آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام
captcha