هشت مجروح در حمله یک فرد ناشناس به مردم در سوئد
کد خبر: 3957514
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸

هشت مجروح در حمله یک فرد ناشناس به مردم در سوئد

در حمله یک فرد ناشناس به مردم در شهری در جنوب سوئد، هشت نفر مجروح شدند. پلیس یک مظنون را دستگیر کرده و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یورونیوز، پلیس سوئد اعلام کرد امروز (چهار‌شنبه) در پی حمله یک فرد ناشناس با تبر در شهر وتلاندا (Vetlanda) در جنوب سوئد، ۸ نفر زخمی شده‌اند. شهر وتلاندا در حومه استکهلم، پایتخت این کشور قرار دارد. 

  نیروهای پلیس ۱۰ دقیقه بعد از این حادثه به محل رسیدند و گفته می‌شود یک جوان حدوداً بیست ساله که مظنون به ارتکاب این حمله بوده بر اثر شلیک پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

 پلیس سوئد در وبگاه خود نوشت که این حمله، از نوع «جرم احتمالا تروریستی» بوده است. به گفته آنجلیکا  ایزرائلسون سیلفر، سخنگوی پلیس، حال برخی از مجروحان وخیم است اما در این حادثه کسی کشته نشده است. 

در سال 2017 در حمله یک راننده کامیون افراط‌گرا به جمعیت حاضر در یک خیابان شلوغ در پایتخت این کشور 5 نفر کشته شدند. مقامات سوئد این حمله را بزرگترین جنایت در تاریخ این کشور خواندند. 

پس از آن حادثه، دارالفتوای اسلامی سوئد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اخبار حوادث افراط‌گرایانه در پایتخت کشورمان سوئد موجب غم و اندوه و خشم شدید ما شد، با قربانیان و بازماندگان آنان همدردی و قاطعانه این گونه اقدامات تروریستی و افراط‌گرایانه و همچنین عقاید نفرت‌انگیزی را که به چنین اقداماتی که با دین مبین اسلام هیچ ارتباطی ندارد، محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha