یزد نگین تاریخی دنیاست / فرهنگ کتابخوانی در اولویت برنامه‌ها
کد خبر: 3957779
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
جهانگیری تأکید کرد؛

یزد نگین تاریخی دنیاست / فرهنگ کتابخوانی در اولویت برنامه‌ها

معاون اول رئیس‌جمهوری اهمیت کتاب و کتابخوانی را در اولویت دانست و گفت: کتاب معجزه دین ماست و فضای مجازی با همه وسعتش هرگز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

یزد نگین تاریخی دنیا/ فرهنگ کتابخوانی در اولویت برنامه‌هابه گزارش ایکنا از یزد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، امروز، 16 اسفند در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، اظهار کرد: 25 سال برای افتتاح یک پروژه، دوره طولانی است در حالی که یکی از افتخارات ما این است که پروژه‌های بزرگ نفت و گاز را به سرعت انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه یزد نگین تاریخی دنیا و تاریخی ایران است که باید بیانگر فرهنگ تمدن، اخلاص، قناعت و سخت‌کوشی یزدی‌ها باشد ادامه داد: یزد نگینی ارزشمند و تنها شهر ثبت جهانی ایران است و شهری زنده، پرجنب و جوش که شهر جهانی می‌شود و همه دنیا بر آن توجه ویژه خواهند داشت که چگونه با این نگین برخورد می‌شود. 

جهانگیری افزود: همین که دولت ساختمان خود را که می‌توانست با دستور رئیس‌جمهور از کاهش طبقات آن چشم‌پوشی کند، تخریب کرد، یک پیام را منتقل می‌کند و آن این است که در بافت تاریخی نباید هیچ اقدامی خلاف مقررات میراثی انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: برای یزد یک کتابخانه ضرورت دارد زیرا کتاب معجزه دین ما است و فضای مجازی با همه وسعتش هرگز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد. امیدواریم این کتابخانه بتواند در ارتقای سطح فرهنگی کمک کند و با کتابخانه‌های مهم و معتبر دنیا ارتباط برقرار کند.

یادآور می‌شود، افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در استان یزد، نشست اقتصاد مقاومتی، دیدار با نخبگان، افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، افتتاح مرکز جامع سلامت احمدآباد، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به استان یزد است.

انتهای پیام
captcha