طرح «قرآن، کتاب زندگی» در دستور کار شبکه قرآن
کد خبر: 3957787
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

طرح «قرآن، کتاب زندگی» در دستور کار شبکه قرآن

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن و مدیر شبکه قرآن در دیداری مشترک، درباره تفاهم‌نامه رسانه‌ای با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» گفت‌وگو کردند.

طرح «قرآن، کتاب زندگی» در دستورکار شبکه قرآنبه گزارش ایکنا، حجت‎الاسلام والمسلمین نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن، با جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، درباره موضوعات تخصصی رشته علوم و معارف قرآنی و همکاری با شبکه قرآن و انعقاد تفاهم‌نامه رسانه‌ای با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

نقیب در این دیدار بر همکاری با شبکه قرآن در راستای پرداختن به پژوهش‌های انجام‌ شده در حوزه علوم و معارف قرآن کریم تأکید کرد.

وی گفت: ارائه تولیدات کلیپ‌های کار شده در حوزه آموزش تجوید قرآن و کلمات قصار نهج‌البلاغه در زمان‌های کوتاه، پرداختن به موضوعات رسانه‌ای که امکان تحقیق و پژوهش در مقطع ارشد و دکتری داشته باشد و همکاری در حوزه کارشناسی و پژوهشی پیرامون نسخ قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در گستره فعالیت مشترک دو نهاد قرار گیرد.

در این دیدار همچنین جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن با توجه به افزایش مخاطب در یک سال گذشته با رویکرد تحولی به موضوعات قرآنی و معارفی در جذب مخاطب جدید، بر ضرورت استفاده از کارشناسان خبره معرفی‌شده از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تأکید کرد.

برگزاری دوره‌های مشترک با موضوعات معارف قرآنی برای فصل تابستان و شروع سال تحصیلی مهر ۱۴۰۰ با اعطای مدرک معتبر، پیشنهاد ساخت مستند از قرآن‌پژوهان و دانشجویان شاخص قرآنی در شهرهای مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت علوم و معارف قرآنی از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

انتهای پیام
captcha