توسعه پایدار مستلزم توسعه اخلاقی است
کد خبر: 3957839
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

توسعه پایدار مستلزم توسعه اخلاقی است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: توسعه وقتی می‌تواند محقق شود که اخلاق توسعه در آن نهفته باشد و بدون توسعه اخلاقی و اخلاق توسعه نمی‌توان به توسعه پایدار رسید.

توسعه پایدار مستلزم توسعه اخلاقی استبه گزارش ایکنا از یزد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز، 16 اسفند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار کرد: مردم این استان به مدارا و همزیستی شهره هستند و همواره برای حل مشکلی راهکار دارند و با گفت‌وگو به نتایج مطلوبی رسیده‌اند و با صبوری بسیار بالا و قناعت که جزء شاخص‌های اخلاقی توسعه است، اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه با این ویژگی‌ها وقتی می‌تواند محقق شود که اخلاق توسعه در آن نهفته باشد و بدون توسعه اخلاقی و اخلاق توسعه نمی‌توان به توسعه پایدار رسید. ظرفیت توسعه استان یزد از نظر مادی و منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، بانوان و جوانان فعال بسیار مناسب است که می‌تواند با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها به پیشرفت در تمام زمینه‌ها دست یابد.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 24 بند اعلام و 5 رویکرد برای آن بیان شد، ما همه آن‌ها را ابلاغ کردیم و معتقدیم این رویکردها باید دستورالعمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه رویکردهای اقتصاد مقاومتی برای همه لازم‌الاجرا است افزود: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید این باشد که در برابر تکانه‌هایی که به اقتصاد کشور وارد می‌شود، اقتصاد کشور استوار باشد که در طول دو سه سال اخیر سه تکانه مهم و اساسی داشتیم که یکی از آن‌ها کاهش شدید قیمت نفت بود. اقتصاد با دستورالعمل اداری قابل حل نیست بلکه ساز و کار علمی دارد و مجموعه تصمیمات در مورد اقتصاد مقاومتی کمک کرد که توانمندی اقتصاد کشور بالا برود و افزایش یابد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها گلوگاه‌های ایران را شناسایی کردند و از همان‌جا فشارهای خود را آغاز کردند به نحوی که آنها در مطالعات خود اعلام کردند که باید امکان ورود کالاهای تجملی را فراهم کنیم و ورود کالاهای اساسی را ممانعت کنیم تا مردم دچار مشکلات اساسی شوند، همین سوال اکنون برای مردم ایجاد شده و عده‌ای می‌پرسند چرا داروهای ضروری کمیاب شده اما ماشین‌های لوکس وارد می‌شود. ما از لحاظ قانونی نمی‌توانستیم واردات برخی کالاها را ممنوع کنیم با این وجود برخی کالاها را ممنوع کردیم و سوالاتی نیز در این زمینه متوجه دولت شد.

وی با بیان اینکه مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است اظهار کرد: زمانی ایران پای میز مذاکره می‌رود که تحریم‌ها رفع شده باشند.

جهانگیری با اشاره به تأمین میوه و کالاهای اساسی ایام عید، گفت: در این سال‌ها به‌نوعی برنامه‌ریزی شد که میوه شب عید به قیمت مناسب‌تر از ایام دیگر در اختیار مردم قرار گیرد اما این روزها دغدغه مردم شده چون قیمت‌ها افزایش‌یافته که از دست‌اندرکاران می‌خواهم که مردانه پای در میدان بگذارند تا نگذاریم که در عید بر مردم فشار بیاید.

معاون اول رئیس جمهوری یکی از محدودیت‌های استان یزد را آب دانست و اضافه کرد: یزدی‌ها درس‌های زیادی در سختی‌ها به ما دادند و از گذشته تا به امروز این سختی‌ها را تحمل کردند، با تلاش‌های صورت گرفته ان‌شاءالله در آینده نزدیک از خلیج‌فارس به استان یزد آب خواهد رد.

انتهای پیام
captcha