آخرین خبرها از حضور پاپ در عراق
کد خبر: 3957943
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

آخرین خبرها از حضور پاپ در عراق

رهبر کاتولیک‌های جهان که روز جمعه وارد عراق شده است، صبح شنبه به نجف اشرف رفت و با آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیدار تاریخی انجام داد.

به گزارش ایکنا؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز جمعه، ۱۵ اسفندماه، برای دیداری سه‌روزه وارد عراق شد. این نخستین دیدار یک پاپ از عراق و اولین خروج پاپ از اروپا پس از اعمال محدودیت‌های کرونا در این قاره است.

پاپ فرانسیس علاوه بر مقامات رسمی عراقی، با آیت‌الله علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعان عراق نیز دیدار داشته است و قرار است با اسقف‌های کلیسای کاتولیک عراق و اقلیت مسیحی این کشور نیز ملاقاتی داشته باشد.

وی ظهر روز شنبه پس از ترک نجف اشرف، طبق برنامه راهی شهر باستانی و تاریخی «أور» در جنوب عراق شد که به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم‌(ع) شناخته شده است.

دیگر تحولات مربوط به سفر سه روزه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق که از روز جمعه آغاز شده است، در ذیل آمده است:

- مصطفی الكاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از دیدار پاپ و آیت الله سیستانی و مراسم مشترک ادیان در اور، امروز 6 مارس و هرساله همین روز را به عنوان روز ملی زندگی مسالمت‌آمیز و همزیستی در عراق نامید.

- سازمان یونسکو با عکسی از زیگورات اور نوشت: اور یک مکان باستانی در جنوب عراق است و یک مرکز مهم مذهبی، سیاسی و شهری بود و شاهد پیدایش نوشتن و بناهای تاریخی بود.

«پاپ فرانسیس» در ادامه برنامه‌های سفر خود به عراق از کلیسای «مار یوسف» واقع در منطقه الکراده در بغداد دیدن می‌کند.

- عدنان درجال، وزیر ورزش و جوانان عراق: پاپ در اربیل در استادیوم «فرانسوا حریری» برای جوانان سخنرانی می کند.

در حال تکمیل ...

انتهای پیام
captcha