اتحاد و انسجام ملی راهی برای عبور از مشکلات است
کد خبر: 3957957
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

اتحاد و انسجام ملی راهی برای عبور از مشکلات است

معاون اول رئیس جمهور گفت: راه عبور از مشکلات کنونی اتحاد و انسجام و همراهی و همدلی، همچنین بکارگیری همه نیروهای ارزنده در سطح کشور و حضور داشتن آنها در صحنه است.

اتحاد و انسجام ملی راهی برای عبور از مشکلات استبه گزارش ایکنا از یزد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، امروز، 16 اسفند در نشست با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان یزد اظهار کرد: یزد در فرهنگ و تمدن ایران جایگاه رفیعی دارد و صبر و قناعت مردمان این دیار شاخص‌های اخلاقی این استان را از دیگر استان‌ها متمایز کرده است و بهترین شاخص‌های اخلاقی که منجر به توسعه می‌شود، را داراست.

وی مدارا و همزیستی مسالمت آمیز را از مهمترین خصوصیت یزدی‌ها دانست و گفت: این فرهنگ صبر، قناعت و زندگی مسالمت آمیز در این استان در طول سالیان سال بوده  و همچنان خصلت غالب یزد است و اگر به کل ایران منتقل می‌شد، ایران به یکی از بزرگترین کشورهای توسعه یافته تبدیل می‌شد.

جهانگیری دیگر شاخصه یزدی‌ها را روحیه کارآفرینی دانست که صبرو قناعت مردمان آن این روحیه را شکل داده و تقویت می‌کند و گفت: فرهنگ سلامت و وجدان کاری و همچنین روحیه خلاقیتی که در این استان وجود دارد، زبانزد است.

معاون اول رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی و آیت الله خاتمی از آنها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند استان و کشور یاد کرد و گفت: ایرانیان خارج از کشور نیز از سرمایه‌های مهم ایران و یزد هستند که می‌توانند در علوم جدید و سرمایه گذاری‌ها نقش آفرینی کنند و همچنین نیروهای جوان تحصیل کرده نیز از دیگر سرمایه‌های این استان هستند که همه  این سرمایه‌ها بزرگترین فرصت برای استان و توسعه آن را رقم می‌زند.

جهانگیری با اشاره به دشمنی‌های آمریکا بیان کرد: آمریکا تلاش کرد تا ایران را تحقیر کند ولی اکنون چاره‌ای جز عقب‌نشینی ندارد و پیش‌بینی می‌شود با ارائه طرحی از سوی وزیر امورخارجه از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد و وضعیت خوبی را در بخش‌های مختلف کشور شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: اکنون اتحاد، انسجام و همراهی و همدلی و بکارگیری همه نیروهای ارزنده کشور راهی برای عبور از مشکلات است لذا همه افرادی که به نوعی دلسوز ایران هستند و دل در گروی سربلندی کشور دارند، باید به میدان آمده و از فرصت‌ها استفاده شود. انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که همدلی و پشتیبانی از ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد و فرصتی برای حل مشکلات بین‌المللی در کشور است و اگر از این فرصت به راحتی و سادگی بگذریم، بر مشکلات افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha