آغاز تعاملات فرهنگی آرامستان‌های تاریخی ایران
کد خبر: 3958049
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

آغاز تعاملات فرهنگی آرامستان‌های تاریخی ایران

تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه تاریخی فرهنگی گردشگری «دارالسلام» شیراز و «تخت‌فولاد» اصفهان با حضور معاونان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های دو شهر به امضا رسید.

آغاز تعاملات فرهنگی آرامستان های تاریخی ایرانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه تاریخی فرهنگی گردشگری «دارالسلام» شیراز و «تخت‌فولاد» اصفهان، روز گذشته 16 اسفند، با حضور محمدعیدی و مرتضی جعفری، معاونان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های این دو شهر به امضا رسید.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این زمینه گفت: در جهان شهر شیراز شاهد یک اتفاق بسیار بزرگ بودیم که نتیجه آن امضای تفاهم‌نامه بین تخت‌فولاد اصفهان و دارالسلام شیراز به‌عنوان دو گنجینه بزرگ و سترگ جهان بود.

محمد عیدی افزود: امیدواریم با هم‌افزایی بین دو حوزه، سطح آگاهی شهروندان نسبت به این دو میراث ارزشمند بشری بالا رفته و از طریق مسئولیت‌های اجتماعی انگیزه و انگیزش آن را پیدا کنند تا این دو گنجینه را به گردشگران معرفی کنند.

وی تصریح کرد: در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌های هر دو حوزه بهره ببریم و از همه مهم‌تر اینکه از الهامات دو آرامستان به‌عنوان جزء جداناشدنی حیات شهری در فرم طراحی شهرها و در فرآیند شهرسازی امروز شهرهای بزرگ بهره‌برداری لازم را داشته باشیم و با تکیه بر ریشه‌های خود شهرها را توسعه دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز نیز با اشاره به عقد تفاهم‌نامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری شیراز در حوزه همکاری‌های مشترک بین دو آرامستان تخت‌فولاد و دارالسلام، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در ادامه تفاهم‌نامه مثلث گردشگری طلایی بین شهرهای اصفهان، یزد و شیراز بوده که به‌منظور افزایش همکاری و هم‌افزایی فرهنگی بین شهرها منعقد شده است.

مرتضی جعفری با اشاره به ایجاد پل ارتباطی بین دو آرامستان کهن ایران، افزود: این تفاهم‌نامه به منظور معرفی بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود در تخت‌فولاد و دارالسلام به‌عنوان دو آرامستان قدیمی ایران به امضا رسیده که در قالب این تفاهم‌نامه، پژوهش‌های خوبی صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری در آینده‌ای نزدیک، برای شهروندان دو شهر و دیگر شهرها جهت بازدید دو آرامستان کهن و زیبای تخت‌فولاد و دارالسلام برنامه‌ریزی خواهد شد که امیدواریم این نوع جدید گردشگری بین شهروندان مورد استقبال واقع شود.

انتهای پیام
captcha