آیت‌الله سیستانی بر تابوت پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی میخ محکمی زد
کد خبر: 3958068
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
آیت‌الله نجفی:

آیت‌الله سیستانی بر تابوت پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی میخ محکمی زد

آیت‌الله بشیر حسین نجفی، مرجع دینی شیعه در عراق، استاندار نجف و رئیس مرکز آگاهی برای گفت‌وگوی ادیان در لندن شایعات درباره مرتبط بودن سفر پاپ به عراق با تلاش‌ها برای پیشبرد روند سازش با رژیم صهیونیستی را رد و تصریح کردند: آیت‌الله سیستانی راه را به روی مروجان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، طرف‌های داخلی و خارجی عراق شایعات درباره مرتبط بودن سفر پاپ واتیکان به عراق با روند سازش در منطقه را به طور جدی رد کرد.

آیت‌الله بشیر حسین نجفی، مرجع دینی شیعه در عراق امروز یکشنبه در پیامی که از سوی  شیخ علی نجفی، فرزند و نماینده آیت‌الله بشیر نجفی قرائت شد، تأکید کرد: مرجعیت عالیقدر دینی عراق میخی را بر تابوت پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زد و ممکن نیست پروژه‌ای این‌چنینی در نجف اشرف تصویب شود.

وی آیت‌الله سیستانی و پاپ فرانسیس را در رأس هرم دو دین مسیحیت و اسلام توصیف و تصریح کرد که گفت‌وگوی ادیان چیز جدیدی نیست و دیدار آقای سیستانی با پاپ اقدام مهمی در این زمینه بود.

آیت‌الله نجفی گفت‌وگوی مرجع عالی شیعه با پاپ را برای بشریت مهم خواند و گفت: آیت‌الله سیستانی حافظ مردم از جمله اقلیت‌هاست.

استاندار نجف: آیت‌الله سیستانی راه را به روی مروجان سازش بست

لؤی الياسری، استاندار نجف اشرف نیز امروز یکشنبه تأکید کرد که پیام آیت‌الله سیستانی در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کاملاً آشکار است و اصلاً صحبت درباره عادی‌سازی نجف با رژیم اشغالگر، غیرمسئولانه است.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی راه را به روی مروجان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بست.

الیاسری همچنین گفت: سفر پاپ بازتاب اهمیت تصمیم نجف در سطح داخلی و منطقه‌ای است.

استاندار نجف با اشاره به گفت‌وگوی آیت‌الله سیستانی و پاپ درباره محورهای مهم منطقه گفت: آیت‌الله سیستانی فقط متعلق به شیعیان نیست.

بنیاد آگاهی برای گفت‌وگوی ادیان: سفر پاپ ارتباطی با قضیه سازش ندارد

کشیش ندیم نصار، مدیر اجرایی بنیاد «آگاهی برای گفت‌وگوی ادیان» که مقر آن در لندن است، نیز تأکید کرد که سفر پاپ به عراق هیچ ارتباطی با پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل ندارد و دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی تاریخی و بی‌سابقه بود.

نصار هم با تأکید بر اینکه پاپ هیچ ارتباطی با پروژه عادی‌سازی با رژیم اسرائیل ندارد، هشدار داد که عده‌ای روی سقوط عراق و نابودی تمدن آن حساب کرده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی از جایگاه مهمی در عراق برخوردار است و دیدار او با پاپ امری بدیهی بود.

نصار تصریح کرد: نتایج سفر پاپ فرانسیس به عراق نیاز به تصمیم‌های سیاسی و دینی دارد.

پاپ فرانسیس دوم از روز جمعه در سفری رسمی به عراق سفر کرده و طی این مدت با مقامات دولت فدرال عراق، مرجع عالیقدر شیعه و مقامات دولت منطقه کردستان عراق دیدار کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha