مادرانه‌های دلنشین یک شهید منتشر شد
کد خبر: 3958084
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

مادرانه‌های دلنشین یک شهید منتشر شد

کتاب «در انتظار پدر» شامل مادرانه‌های دلنشین شهید محمدرضا تورجی‌زاده فرمانده گردان یازهرا(س) به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

مادرانه‌های دلنشین یک شهید منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی؛ کتاب «در انتظار پدر» بر اساس خاطرات و ناگفته‌های مادر شهید محمدرضا تورجی‌زاده، فرمانده گردان یازهرا(س) است که از زمانی که متولد شده تا زمانی که شهید شده را به تصویر می‌کشد.

در این برهه زمانی زندگی مادر، اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی می‌افتد. از گذراندن دوران کودکی تا اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و وقتی جنگ مهمان ناخوانده همه خانه‌ها می‌شود. در بین این اتفاقات بزرگ شدن محمدرضا لحظه به لحظه به چشم می‌آید.

در بخشی از این کتاب آمده است: «حس تنهایی و تنها شدن داشتم. علیرضا برگشت. صدایش زدم و گفتم: «مادر، علیرضا، داداشت کجاست؟

نگران نباش مامان، بیمارستان تهرانه. عصری بلیت می‌گیرم تا با بابا برین و یه سری بزنین و برگردین.

عصر دیره، برای خودم بلیت بگیر تا برم.

نشست روبه‌رویم. به چشمانم زل زد. نگاهم کرد، نگاهم کرد و آن‌قدر نگاه کرد و سکوت کرد و بغض کرد که گفتم: «علیرضا، ممد شهید شده؟»

چشمانش را که به نشانه تأیید بست، همه دنیا دور سرم چرخید. مثل طبل توخالی شدم که هر صدایی در آن چند مرتبه تکرار می‌شود. کمرم تیر کشید؛ گویی دو سطل آب یخ رویم ریختند. می‌لرزیدم. نه کم؛ زیاد. دست خودم هم نبود. چقدر نداشتن ممد قرار بود سخت باشد؛ اما گریه نکردم. انگار خانه آرزوهایم ویران شده بود. چشمانم یاری‌ام کردند و برای عزیزترینم نباریدند. چند تا پتو رویم انداختند؛ اما این لرزش لعنتی رهایم نمی‌کرد. در پنجمین روز اردیبهشت سال ۱۳۶۶، عمر دنیایی ممد من تمام شد.»

مادرانه‌های دلنشین یک شهید منتشر شد

کتاب «در انتظار پدر» روایت زندگی شهید محمدرضا تورجی زاده فرمانده گردان یازهرا (س)، از زبان مادر به قلم کبری خدابخش‌دهقی در قطع رقعی و ۱۰۳ صفحه به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب از سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از سایت manvaketab.ir اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha