اعتراف حزب اسرائیلی به قانونی بودن تحقیقات جزایی درباره فلسطین
کد خبر: 3958143
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

اعتراف حزب اسرائیلی به قانونی بودن تحقیقات جزایی درباره فلسطین

رئیس یک حزب چپ‌گرای اسرائیلی اعتراف کرد که تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی توجیه قانونی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نیتزان هوروویتس، رئیس حزب چپ‌گرای «میرتس» در سرزمین‌های اشغالی دیروز شنبه در مصاحبه با شبکه 13 تلویزیون صهیونیستی به قانونی بودن تصمیم دادگاه لاهه درباره انجام تحقیقات در خصوص جنایات این رژیم در فلسطین اشغالی اعتراف کرد.
 
اعتراف او مورد انتقاد گسترده از سوی احزاب راستگرای اسرائیلی قرار گرفت.
 
رئیس حزب میرتس در این مصاحبه گفت: مردم به ما می‌گویند می‌خواهیم اسرائیل در مقابل دادگاه لاهه حاضر شود. من این را نمی‌خواهم اما تل‌آویو مسئولیت‌های مشخصی در این زمینه دارد.
 
وی افزود: با اندوه فراوان می‌گویم که زمینه برای تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی فراهم است. من نمی‌خواهم اسرائیل در چنین وضعیتی قرار گیرد اما باید از خود بپرسد که برای جلوگیری از این مسئله به چه چیزی نیاز دارد.
 
هوروویتس از تل‌آویو خواست تا با دادگاه کیفری بین‌المللی همکاری کند و بر ورود به مذاکرات با فلسطینیان برای یافتن یک راه حل تأکید کرد.
 
رئیس حزب چپ‌گرای اسرائیلی تأکید کرد که اسرائیل با رد مذاکره با فلسطینیان و ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیستی مسبب صدور حکم دادگاه لاهه است.
 
وی همچنین اعتراف کرد که ارتش اسرائیل در طول جنگ سال 2014 غزه کارهایی انجام دادند که نباید انجام می‌شد. آنها خسارات سنگینی به شهروندان غزه وارد کردند بنابراین دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار تحقیقات در این زمینه شده است.
 
اظهارات هوروویتس با انتقادات شدید‌اللحنی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو مواجه شد.
انتهای پیام
captcha