عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس تا ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود
کد خبر: 3958181
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
سردار کارگر خبر داد:

عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس تا ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز ۲۴ موزه در سراسر کشور راه‌اندازی شده و تا سال ۱۴۰۴ نیز عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه استکبارستیزی صحرای طبس کامل خواهد شد.

ارسالی***عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس تا ۱۴۰۴ تکمیل می‌شودبه گزارش ایکنا، نخستین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت، ظهر یکشنبه 17 اسفند با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم گفت هشت سال دفاع مقدس صحنه‌ای از حضور اقشار، احزاب، قومیت‌ها و ادیان مختلف در صحنه بود و زمانی که مردم وارد دفاع مقدس شدند، ما در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیدیم و دفاع مقدس به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و اگر روی پای خود نایستیم کسی به ما کمک نمی‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تهدید و تحریم بوده و هست؛ اما از تمام این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده که این موفقیت را مدیون رهنمود‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستیم. 

سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما یک مکتب را به ارمغان آورد، گفت: «مکتب سلیمانی» از «مکتب دفاع مقدس» و «مکتب دفاع مقدس» نیز از «مکتب انقلاب اسلامی» نشئت گرفته است؛ بنابراین اگر بخواهیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را در یک جا ببینیم، آن تابلوی عظیم، دفاع مقدس است. 

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نقش اصلی را مردم ایفا کرده و همواره مردم هستند که همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقیم یا با واسطه تعیین می‌کنند، تأکید کرد: هیچ نظامی در دنیا به آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. ما در ۴۰ سال گذشته، نزدیک به ۴۰ انتخابات آزاد داشته‌ایم و وقتی جناح‌های مختلف بر سر کار می‌آیند، نشانه آزادی در جمهوری اسلامی ایران است؛ این در حالی است که دشمنان ما در کشور‌های خود به صورت دیکتاتوری عمل کرده، اما ظاهر آن را نقاشی می‌کنند و به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند.

سردار کارگر با بیان اینکه ظالمانه‌ترین تحریم‌های دنیا در تاریخ، علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده است؛ اما مردم ما همواره ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، بیان کرد: کشور ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از پایگاه‌های استکبار جهانی بوده و از آن به‌عنوان «ژاندارم منطقه» نام برده می‌شد و ما قادر نبودیم هیچ‌ کدام از سلاح‌ها و صنعت‌مان را خودمان تعمیر کنیم، حتماً باید قطعات به خارج از کشور می‌رفت و یا مستشاران به کشورمان می‌آمدند و این کار را انجام می‌دادند؛ اما امروز به حول و قوه الهی، جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد علمی پیشرفت کرده و تمام تلاش استکبار جهانی این است که جلوی پیشرفت علمی کشورمان را بگیرد.

وی ادامه داد: در مسئله انرژی هسته‌ای، دشمنان انقلاب اسلامی، خودشان هم می‌دانند که هیچ موقع ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، ما بر مبنای اصول مذهبی و دینی خود، نخواسته‌ایم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم وگرنه اگر می‌خواستیم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه کشور به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز دارد، گفت: نسل‌های آینده در این‌باره از ما سؤال خواهند کرد و اگر ما در زمینه دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای درست عمل کنیم، آن‌ها شاکر خواهند بود؛ چرا که انرژی هسته‌ای نه فقط در تولید برق، بلکه در همه علوم، نظیر داروسازی، کشاورزی و... کاربرد دارد و دنیا می‌خواهد که امروز ما در این زمینه پیشرفت نکنیم تا در آینده محتاج آن‌ها باشیم.

وی پیشرفت‌های علمی امروز را دستاورد دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: دفاع مقدس را ما باید خارج از مسائل جناحی، قومیتی و یا تعصبات دیگر در نظر بگیریم؛ چراکه هویت دفاع مقدس جزو هویت مردم ما شده است؛ بنابراین باید عظمت آن را درک کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس، گفت: براساس آمار، تعداد این سازمان‌ها ۴۵ درصد رشد داشته است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد دفاع مقدس در سراسر کشور تأسیس شده که این کار بزرگی است. مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور هیچ دخالتی در کار این مؤسسات مردم‌نهاد ندارند؛ بلکه نقش آنها، نقش نظارتی و حمایتی است؛ اما این مؤسسات باید بدانند که نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان دارند.

سردار کارگر با اشاره به ساخت موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور تصریح کرد: امروز ۲۴ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور راه‌اندازی شده و تا سال ۱۴۰۴ نیز عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه استکبارستیزی صحرای طبس کامل خواهد شد. موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که در مشهد است، یک موزه ملی خواهد بود و در پی آن هستیم از میان ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائری که سالیانه به مشهد مقدس می‌روند، یک پنجم یا یک ششم آن‌ها، از این موزه بازدید کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه موزه‌های دفاع مقدس باید پاتوق پیشکسوتان دفاع مقدس باشند، گفت: در این موزه‌ها باید پیشکسوتان دفاع مقدس از آن دوران بگویند و به سؤال‌های جوانان و نوجوانان پاسخ دهند. در این صورت «انحراف» و «تحریف» در زمینه دفاع مقدس وجود نخواهد داشت.

معرفی برگزیدگان تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت

براساس این گزارش، در نخستین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت از پنج تشکل برگزیده به شرح زیر تجلیل شد.

رتبه اول: تشکل «نسیم جبهه» به مسئولیت «سید علی کرونی» از استان خراسان رضوی

رتبه دوم: تشکل «آوای جوانان بهشت» به مسئولیت خانم «مولودی» از استان زنجان

رتبه سوم: تشکل رهپویان معراج طلائیه به مسئولیت «مظفر صفریان» از استان مرکزی

رتبه چهارم: تشکل «جبهه فرهنگی غالبون» به مسئولیت «محمد بلند خورسگانی» از استان اصفهان

رتبه پنجم: تشکل «ستارگان پرفروغ دامغان» به مسئولیت «سید ابوالفضل تقوی» از استان سمنان

انتهای پیام
captcha