اصفهان می‌تواند پایتخت قرآن و نهج‌البلاغه باشد
کد خبر: 3958374
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
حجت‌الاسلام رهبر:

اصفهان می‌تواند پایتخت قرآن و نهج‌البلاغه باشد

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: این ظرفیت و استعداد در اصفهان وجود دارد که به‌عنوان پایتخت قرآن و نهج‌البلاغه در کشور معرفی شود و برای این منظور، دستگاه‌های فرهنگی و مجامع علمی باید هم‌افزایی داشته باشند.

اصفهان می‌تواند پایتخت قرآن و نهج‌البلاغه باشد

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: اصفهان از بابت ظرفیت‌های خود و اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، می‌تواند به‌عنوان پایتخت قرآن و حتی نهج‌البلاغه در کشور شناخته و معرفی شود. امروز در این شهر کارهای خوبی در زمینه نهج‌البلاغه انجام می‌شود و درس‌های مربوط به این منبع دینی در مجامع علمی شهر فعال و برقرار است. اخیراً نیز یکی از خیرین، قطعه زمینی را برای ایجاد یک پایگاه علمی و فرهنگی مربوط به نهج‌البلاغه در یکی از مناطق خوب شهر وقف کرده است که حتی قابلیت تبدیل به یک پایگاه بین‌المللی را هم دارد. اگرچه کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه شناخته می‌شود، ولی این استعداد و ظرفیت در شهر اصفهان نیز وجود دارد.

وی در خصوص ظرفیت‌های قرآنی اصفهان گفت: آیات قرآن نیاز به توضیح و تفسیر دارد و باید جلسات و نشست‌هایی به این موضوع اختصاص پیدا کند. در اصفهان، اساتید و محققانی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستند که می‌توانند انجام این کار را بر عهده بگیرند و باید شناسایی شوند و یک بانک اطلاعاتی از تعداد آنها و تخصصی که دارند، شکل بگیرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: برای اینکه اصفهان بتواند به‌عنوان پایتخت قرآن و نهج‌البلاغه شناخته و معرفی شود، باید دستگاه‌های فرهنگی دولتی مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حوزه‌های علمیه و مجامع علمی همکاری و هم‌افزایی داشته باشند تا بتوانند با استفاده از امکانات موجود در شهر، فرهنگ و معارف قرآن و نهج‌البلاغه را در اصفهان توسعه دهند.

انتهای پیام
captcha