نوجوانان هنرمند مسجدی شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3958401
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

نوجوانان هنرمند مسجدی شناسایی می‌شوند

معاون فرهنگی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد گفت: شناسایی استعدادهای برتر در حوزه نوجوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تا هنرمندان آینده کشور را از مساجد تربیت کنیم که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند.

نوجوانان هنرمند مسجدی شناسایی می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، سعید سعادتی، معاون فرهنگی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز، 18 اسفند در مراسم اختتامیه هفمتین جشنواره کشوری «روح خدا» به میزبانی استان یزد که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به درخشش استان یزد در بخش سرود اظهار کرد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان یزد در زمینه‌های سرود، داستان‌نویسی و هنرهای تجسمی درخشش داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره روح خدا به میزبانی استان یزد گفت: اکنون شاهد برگزاری هفتمین دوره این جشنواره هستیم که ابتکار و خلاقیتی از این استان با محوریت تبیین شخصیتی امام‌خمینی(ره) در این سال‌ها است.

سعادتی ادامه داد: از طرفی در حوزه مساجد پرداختن به این بخش احساس می‌شد و مهمتر اینکه استمرار این جشنواره است که هر ساله به صورت مداوم در حال برگزاریست و هر سال هم به لحاظ کیفی و هم کمی شاهد هرچه بهتر برگزار شدن آن هستیم.

معاون فرهنگی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خوشبختانه امروز با برقراری همدلی که بین ستاد و استان‌ها ایجاد شده، شاهد درخشش و رویش کانون‌های مساجد هستیم البته هنوز راه نرفته زیادی داریم که ان شاءالله با همت کانون‌ها به آنچه مدنظر است، برسیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما کشور با اشاره به اجرای طرح «فهما» گفت: فاز اول فهما ویژه ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سال گذشته با حضور بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور اجرا شد و استان یزد توانست رتبه‌ها برتر را به خود اختصاص دهد.

سعادتی افزود: امسال فاز دوم این رویداد را به صورت تخصصی‌تر خواهیم داشت به نحوی که در آن سه شبستان «هنر»، «فرهنگ» و «نوآوری» در نظر گرفته شده که برای هر کدام از آنها رواق‌هایی به منظور فعالیت‌های تخصصی دنبال می‌شود.

وی اقدام ابتکاری کانون مساجد یزد در حوزه شعر و نویسندگی و داستان‌نویسی در قالب رواق قلم با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نوجوانان را یادآور شد و گفت: شناسایی استعدادهای برتر در حوزه نوجوانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تا هنرمندان آینده کشور را از مساجد تربیت کنیم که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند.

معاون فرهنگی ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: دوره‌های آموزشی مجازی به صورت کشوری از سوی استان یزد در قالب رواق قلم برگزار شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت و به نوعی کم‌نظیر بود که امیدواریم شاهد تداوم چنین دوره‌های مجازی در این شرایط کنونی باشیم.

انتهای پیام
captcha