کانون‌های فرهنگی و هنری یزد قالب سرود را احیا کردند
کد خبر: 3958453
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵

کانون‌های فرهنگی و هنری یزد قالب سرود را احیا کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی فهما گفت: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد توانستند قالب سرود را احیا کنند و درخشش خوبی در سطح کشور داشته باشند.

کانون های یزدی سرود را احیا کردندبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد، امروز، 18 اسفندماه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری «روح خدا» اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان حرکت فرهنگی و هنری در کنار مساجد راه‌اندازی شد و اکنون در استان یزد قریب 850 کانون در حال فعالیت هستند و در قالب برنامه‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی ادامه داد: با ایجاد کانون‌ها باید اقدامات مؤثری در کنار مساجد صورت گیرد و از ابتدا تلاش شده تا آنچایی که امکان دارد تخصص محوری را در دستور کار قرار دهیم که در استان یزد در چند حوزه استعداد و توانایی بیشتری وجود دارد بویژه در بخش سرود که شاهد درخشش کانون‌ها هستیم به نحوی که در برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و شهری اقدامات خوبی انجام شده و از این طریق پیام‌های انسانی، اخلاقی و اجتماعی به خوبی منتقل می‌شود.

جوادیان‌زاده افزود: کانون‌های مساجد استان یزد در سال‌های اخیر قالب سرود را احیا کردند و با تولید سرودهای خوب و ملودی‌های عالی و ایجاد کلیپ‌های زیبا همه اقشار مختلف جامعه را در برگرفت و استقبال کم‌نظیر مردم را از این گروه‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در بخش داستان نویسی نیز شاهد درخشش استان در سطح کشور هستیم و اینکه استان از حضور حجت‌الاسلام سالاری نویسنده مطرح کشوری که سرمایه ای برای استان و کانون‌ها محسوب می‌شوند، بهره‌مند است، ان شاءالله بتوانیم در بحث داستان نویسی و ادبیات داستانی مرکزیتی در کانون‌ها ارائه دهیم. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری روح خدا گفت: این حرکت فرهنگی که شاهد شرکت بیش از 3 هزار و 400 نفر بوده، نشان دهنده اعتماد زیاد مردم به این جشنواره است.

جوادیان زاده افزود: آفت برنامه‌های فرهنگی انقطاع جشنواره‌ها است ولی این جشنواره از این آفت مصون بوده و به صورت متوالی تاکنون برگزار شده و امیدواریم این جریان فرهنگی استمرار داشته باشد. 

وی با اشاره به اجرای طرح فهما نیز گفت: این طرح در قالب یک حرکت خوب فرهنگی صورت گرفت و سعی شده کانون‌های مساجد علاقه مند ورود کنند تا این جریان به یک حرکت قدرتمند در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha