مردم نقش بسزایی در حمایت از تولید دارند
کد خبر: 3961752
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

مردم نقش بسزایی در حمایت از تولید دارند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بازار فروش و عرضه تولیدات داخلی را فراهم کنند و مردم نیز باید در این زمینه همکاری کرده و از تولیدات داخلی استفاده کنند.

مردم نقش به‌سزایی در حمایت از تولید دارند

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: محتوای شعار سال این است که مقدمات، شرایط، امکانات و وسایل لازم برای تولید فراهم و موانع آن برداشته شود، یعنی مقتضی موجود باشد و مانع، مفقود. به این معنا که از تولید حمایت شده و برای آن سرمایه‌گذاری شود، سرمایه‌های خصوصی مجال فعالیت پیدا کنند، کشاورزی و صنعت و تجارت فعال شوند و راهکارهای تولید، ایجاد کار و سرمایه و تأمین نیازمندی‌های کشور فراهم شود.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: مانع‌تراشی برای تولید ممکن است در دستگاه‌های نظارتی یا قوه قضائیه یا دستگاه‌های اجرایی پیش بیاید، مثلاً گاهی یک پرونده اقتصادی و تولیدی چندین سال در دستگاه قضایی باقی می‌ماند و سرمایه‌ها و نیروهای فعال از بین می‌روند. دستگاه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که همه آنها باید برای تولید فعالیت و موانع آن را برطرف کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: وقتی بذری در زمین پاشیده شود، باران بیاید و آفتی هم وجود نداشته باشد، حاصل به ثمر می‌نشیند، ولی اگر دستگاه‌ها بخواهند مشکل‌تراشی کنند و سرمایه‌داری که سرمایه خود را برای تولید به کار گرفته است، بازاری برای فروش و عرضه آنها نداشته باشد و از آن طرف، کالای خارجی وارد کشور شود، تولید به ثمر نمی‌نشیند.

حجت‌الاسلام رهبر در خصوص موانع تولید، گفت: یک وقت است که کسی با سرمایه خود کارخانه‌ای احداث می‌کند، ولی کالاهایی که تولید کرده، در انبارها مانده است، چون بازار فروش و عرضه برای این کالاها فراهم نیست و از آن طرف، کالای خارجی وارد می‌شود که مانعی برای تولید داخلی است. در حال حاضر، بسیاری از تولیدات صنایع در انبارها مانده، به این دلیل که کالای خارجی وارد می‌شود. مردم نیز باید در این زمینه همکاری کنند و وقتی خواهان کالایی هستند، از تولیدات داخلی استفاده کنند، نه اینکه رویکردشان به کالای خارجی باشد.

وی اضافه کرد: موانع دیگری که می‌توان به آنها اشاره کرد، مشکل تخصیص اعتبار از سوی بانک‌ها و جریمه دیرکرد در بازپرداخت وام است که گاهی آن‌قدر جریمه می‌کنند که افراد از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌شوند.

انتهای پیام
captcha